Potraviny domov doručia aj bez plastových tašiek

Podľa štatistických údajov každý človek na Slovensku použije ročne viac ako 500* plastových tašiek a 90 % týchto tašiek sa použije iba raz. Ďalším šokujúcim faktom je, že podľa štatistiky Európskej komisie sa v žalúdkoch 94 % všetkých vtákov v oblasti Severného mora nachádzajú plasty.

Spoločnosti Tesco záleží na ochrane životného prostredia a trvalo udržateľnom rozvoji, preto od 25. januára chceme znížiť spotrebu nákupných tašiek aj pri online nákupe Tesco Potraviny domov. Zákazníci sa môžu rozhodnúť, či ich online objednávky budú doručené v nákupných taškách alebo nie.


Od spustenia služby Tesco Potraviny domov v roku 2012 túto svoju službu neustále rozvíjame podľa pripomienok zákazníkov. Každý občan Európskej únie použije priemerne 198 plastových tašiek ročne, pričom rozloženie jednej tašky trvá viac ako 100 rokov. Po zohľadnení environmentálnych aspektov a pripomienok zákazníkov bude Tesco od 25. januára 2017 doručovať v taškách iba tie produkty, pri ktorých takéto balenie vyžadujú hygienické normy, najmä v prípade mäsových výrobkov, voľnej zeleniny a ovocia, výrobkov z lahôdkového pultu a chemických výrobkov.

 

Ing. Marek Těthal, E-Commerce Manager spoločnosti Tesco hovorí: „Snažíme sa dlhodobo minimalizovať množstvo odpadu z nakupovania a chrániť životné prostredie aj znižovaním spotreby nákupných plastových tašiek. Zákazníci, ktorí si aj naďalej želajú dostávať výrobky v taškách, si môžu túto možnosť vybrať jedným kliknutím pri zadávaní objednávky. Sme vďační všetkým, ktorí nám pomáhajú chrániť našu planétu a objednávajú si doručenie potravín a produktov domov bez plastových tašiek.“

 

Zákazníci spoločnosti Tesco na Slovensku ušetrili až 80 % plastových tašiek odvtedy, ako bol v roku 2013 za ne zavedený symbolický poplatok, čo je veľký úspech. V úspešnej aktivite pokračujeme v Tescu aj naďalej.

 

*Zdrojom štatistických údajov (okrem tých, ktoré sa týkajú zákazníkov Tesca) je štúdia, ktorej autorom je Dalia Karlaité: The importance of responsible production and consumption to overcome the plastic paradox (Význam zodpovednej výroby a spotreby pri prekonávaní plastového paradoxu): http://stics.mruni.eu/wp-content/uploads/2016/07/STICS_2016_4_151-163.pdf

 

Zdroj: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk