Začal 3. ročník Národných dní na podporu ekonomiky Slovenska

V dňoch 10. - 16. októbra prebieha na Slovensku aktivita, cieľom ktorej je si uvedomiť, že spoločne možno svojím nákupným správaním dynamizovať napredovanie slovenskej ekonomiky.

V tieto dni by preto spotrebitelia mali nakupovať a aktívne si pýtať v predajniach nielen domáce potraviny, ale aj na Slovensku vyrobené priemyselné výrobky a objednávať si v reštauráciách jedlá zhotovené zo slovenských surovín.

 

Občianske združenie Kvalita z našich regiónov, spoločne s občanmi a partnermi Národných dní Pýtajme si slovenské, môže s hrdosťou konštatovať, že nie sme ľahostajní a záleží nám na tom, v akej krajine budeme žiť. Minulý rok sa totiž do kampane zapojilo a svojím nákupným správaním podporovalo národnú ekonomiku viac ako 1 000 000 občanov Slovenska. Predpoklad pre tento rok je číslo výrazne presiahnuť.

 

„Myslím si, že je na čom stavať. Tieto čísla potvrdzujú mohutný záujem ľudí zapojiť sa do národnej aktivity Pýtajme si slovenské. To je aj dôvod , ktorý nás povzbudzuje vytrvať a prinášať stále nové témy, súvisiace s podporou makroekonomiky Slovenska a vzdelávať, prečo je dôležité nakupovať práve domáce výrobky. Nemôžeme sklamať ich dôveru,“ uvádza Bohumila Tauchmannová predsedníčka Občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov,.

 

„Kampaň „Pýtajme si slovenské“ pozná približne tretina obyvateľov Slovenska a takmer tri štvrtiny z nich sa aj v tomto roku plánuje do tejto kampane zapojiť. Veľká väčšina zo všetkých obyvateľov, až takmer 90 percent, v takýchto kampaniach vidí zmysel hlavne z dôvodu zlepšovania ekonomiky Slovenska nákupným správaním, a tým vlastne aj samých seba,“ hovorí Rastislav Kočan, obchodný riaditeľ GfK Slovakia.

 

Zásady a ciele kampane Pýtajme si slovenské projektu Kvalita z našich regiónov

Zmysel Národných dni – Pýtajme si slovenské spočíva v uvedomení a povzbudení spotrebiteľov v presvedčení, že spoločne môžeme pozitívne ovplyvniť to, v akej krajine budeme žiť.

 

Neuprednostňuje žiadne symboly označovania slovenských produktov
Národné dni na podporu ekonomiky Slovenska podporujú kúpu všetkých výrobkov, ktoré sú označené rôznymi označeniami na základe ktorých spotrebiteľ vie odlíšiť domáci produkt od zahraničného.

 

Podporuje kúpu potravín, priemyselného tovaru, ako aj služieb, ktoré ponúkajú domáce
Vzdeláva spotrebiteľa ako funguje makroekonomika a ako môže každý jeden z nás pozitívne prostredníctvom svojho nákupného správania sa podieľať na zlepšení kvality nášho života. Aký dopad má naše nákupné správanie na štátny rozpočet a tým aj na zamestnanosť, zlepšenie školstva, zdravotníctva, infraštruktúry Slovenska.

 

Dlhodobým cieľom je, aby takéto nákupný patriotizmus v prospech domáceho, nebol len záležitosťou pár dní v roku, ale aby sme to, prečo je dôležité nakupovať slovenské, mali na pamäti každý deň.

 

Podľa aktuálnych prieskumov spoločnosti GfK takmer 80 percent obyvateľov vie pri nákupoch bežnej spotreby dobre rozoznať slovenské výrobky. Tento pomer sa oproti minulému roku výrazne nezmenil.

 

Necelé dve tretiny spotrebiteľov si myslia, že na pultoch obchodných reťazcov nie je dostatok slovenských potravín.
Viac ako polovica ľudí nakupuje v súčasnosti viac slovenských výrobkov ako v predchádzajúcich rokoch.

 

Najväčšia časť spotrebiteľov, vyše 60 percent, by preferovala jednotné logo označovania kvalitných slovenských výrobkov.

 

Približne každý druhý človek sa aspoň občas rozpráva vo svojom okolí o potrebe.
kúpy slovenských výrobkov

 

Prieskum sa uskutočnil v dňoch 20.9. – 26.9. 2016 na reprezentatívnej vzorke 503 online respondentov SR vo veku 15 – 79 rokov.

 

Zdroj: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk