Na veľtrhu EuroShop ocenili najzaujímavejšie koncepty predajní
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 20. február 2020
Uplynulý víkend odovzdávala odborná porota cenu EuroShop RetailDesign Award 2020 (ERDA). Kto ju získal?
Z vyhodnotenia súťaže vyplýva, že najpresvedčivejšie koncepty predajní pochádzajú tentokrát zo Švajčiarska, Španielska a Veľkej Británie. Konkrétne ide o predajne Fooby Lausanne Bel-Air z Lausanne, Spar Market Puerto Rico z mesta Mogán (Gran Canaria) a The Making of Harry Potter z anglického Leavesdenu. Porota hodnotila dokonalosť súhry architektúry predajne, použitie farieb, materiálov, osvetlenia, uplatnenie vizuálneho merchandisingu, prihliadala aj na skladbu sortimentnej ponuky a priamočiaru klientsku komunikáciu. O cenu usilovalo 73 projektov z 22 krajín.
Fooby Lausanne Bel-Air, Lausanne: Divadlo zmyslov
Predajňa švajčiarskeho združenia Coop Fooby Lausanne zaberá rozlohu 1 000 m2 a je nadstavbou online platformy. Predajňa bola založená v priestoroch bývalého divadla a v súčasnosti ponúka štýlovú scénu pre ponuku kvalitných regionálnych a trvalo udržateľných produktov. V predajni si zákazník môže zároveň vychutnať jedlo so všetkými svojimi zmyslami. Na troch poschodiach tejto predajne odborníci nakupujúcim poradia a ponúknu atraktívne kulinárske zážitky, pričom ide o concept store, v ktorom sa mieša tradičná predajňa so zmiešaným tovarom a zároveň je tu zastúpená manufaktúra.
Materiály, ktoré sú v predajni použité dokonale korešpondujú so značkou a ladia s historickou architektúrou. Čierna a biela farba, k tomu pravé drevo, to je základná farebná a materiálová báza, ktorá je zároveň atraktívnou kulisou pre ponuku tejto predajne. Väčšina obchodného zariadenia je konkrétne vyrobená zo svetlého dreva, ktoré najlepšie odráža potrebu zvýraznenia sviežosti, energiu a zároveň podporuje útulnosť predajne Fooby. Biele a zelené dlaždice už len nenásilne dotvárajú tému ručnej výroby, udržateľnosti a zdravia.
Spar Market Puerto Rico, Mogàn: Kde sa tradičný trh stretáva s moderným maloobchodom
Nová predajňa Spar, ktorá sa rozprestiera na ploche 2000 m2 ponúka širokú paletu čerstvých, španielskych regionálnych produktov. Atmosféra tradičného trhu sa tu spája s prostredím moderného maloobchodu. Korporátne farby spoločnosti doplnené čiernou a hrejivo pôsobiacimi materiálmi, predovšetkým s drevom, dotvárajú moderný vzhľad obchodu a zvýrazňujú jeho členenie na jednotlivé oddelenia.
V srdci supermarketu sa nachádzajú oddelenia s ponukou piva, vína a syrov, v rámci nich môže zákazník využiť aj ochutnávkové akcie. Graficky nenápadné, svetlé nápisy nad jednotlivými oddeleniami, pomáhajú zorientovať sa v priestoroch tejto predajne. Použitých je viacero unikátnych prvkov. Napríklad inštalácia zeleného svetla na strope pivnej sekcie. Zaujímavé sú aj ilustrácie na stenách a sklenených dverách, ktoré vytvárajú zaujímavý akcent a sú zaujímavým dekoratívnym rámcom pre vystavené výrobky.
The Making of Harry Potter, Leavesden: Magický interiér z Rokfortu
Tento netradičný a úspešný koncept predajne stavil na magické prostredie svetoznámej čarodejníckej školy. V štúdiách Warner Bros sa na ploche 836 m² rozprestiera svet obchodov a kaviarní. Originálne filmové kulisy, dômyselne zvolená kombinácia farieb, filmových rekvizít a starožitností podporujú autentickosť tejto predajne. Zákazník v nej môže zažiť podmanivú a originálnu atmosféru. Od oddelenia „Temného umenia“ s takmer päť metrov vysokým originálnym skleneným oknom z filmu, cez predajňu čarovných prútikov, ktorá bola inšpirovaná predajňou Garricka Ollivandera, po zbierku svetoznámeho riaditeľa školy Albusa Dumbledora, to všetko je oslavou fascinujúceho sveta filmov Harryho Pottera.
Tajomné knihy, predmety s „uväznenými magickými dušami“ a čarovné prútiky vytvárajú ideálnu kulisu pre ponuku produktov, z ktorej viaceré môžu mať aj personalizovaný charakter. Zákazníci tu napríklad nájdu čarovný plášť s možnosťou našitia vybraného mena, či službu gravírovania pre vybraný tovar.
redakcia
Zdroj a foto: EHI Retail Institute, EuroShop 2020
Súvisiace články
- High-tech ako budúcnosťou maloobchodu? (26.2.2020)
- Udržateľnosť má pri figurínach veľa možností (25.2.2020)
- Inteligentné retailové technológie – aplikácie, samoobslužné pokladnice a predajne bez personálu (21.2.2020)
- Obchodníci sa stávajú hostiteľmi (20.2.2020)