KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Zatvorené obchody v nedeľu: Aký postoj majú Slováci a čo na to zamestnanci v maloobchode?

Najväčšia časť ľudí na Slovensku je za to, aby obchody zostali v nedeľu otvorené. Vyplýva to z aktuálneho online prieskumu realizovaného portálom Platy.sk, ktorý patrí do portfólia spoločnosti Profesia. Údaje sa zbierali od 24. februára do 7. marca 2023 a zapojilo sa 1787 respondentov z celého Slovenska.


Z prieskumu vyplýva, že možnosť nákupu v obchode počas nedelí nechce stratiť väčšina respondentov. Možnosť jednoznačne nie alebo skôr nie označilo až 52 percent respondentov a respondentiek.


Odpovede ľudí, ktorí dnes pracujú v maloobchode, priniesli pomerne vyrovnané skupiny zástupcov dvoch rozličných názorov. Za obchody, ktoré by mali zostať otvorené aj v nedeľu, bolo 42 percent respondentov spomedzi zamestnancov a zamestnankýň v tomto odvetví. Za zatvorenie sa priklonilo 41 percent odpovedajúcich.


Prieskum tiež odhalil, že za otvorené obchody sú ľudia v každom kraji na Slovensku. Najvyšší podiel bol v košickom regióne, kde bolo za otvorené obchody 60 percent a v Bratislavskom kraji, kde to bolo 55 percent opýtaných ľudí. Naopak, najnižšia podpora otvorených obchodov v nedeľu bola podľa tohto prieskumu v Prešovskom kraji. Povolený nedeľný predaj tu schvaľuje 45 percent respondentov a respondentiek. Za zatvorené obchody tu bolo 35 percent ľudí.


Respondenti v prieskume odpovedali aj na otázky, či aktuálne pracujú počas nedele. Iba 19 percent opýtaných má dnes zamestnanie, ktoré počíta s prácou počas tohto dňa. Odpovede respondentov ukázali, že spomedzi nedeľných pracovníkov je väčšia časť ľudí, ktorým práca počas tohto dňa vyhovuje. Takýto názor malo 10 percent odpovedajúcich. Oproti tomu 5 percent ľudí označilo, že im to nevyhovuje.


Prieskum zisťoval tiež dopyt Slovákov a Sloveniek po využívaní možnosti nakupovania počas posledného dňa v týždni. Výsledky odhalili, že nedeľný nákup praktizuje na Slovensku väčšina ľudí. Možnosť pravidelného alebo menej častého nakupovania označilo až 53 percent opýtaných.


Zhruba tretina respondentov a respondentiek sa vyjadrila, že do obchodu zavíta v nedeľu iba v nevyhnutných prípadoch a osem percent ľudí tvrdí, že nedeľný predaj vôbec nepraktizuje.


Zdroj: Platy.sk/Profesia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk