Lidl nastavuje nové štandardy marketingovej komunikácie s ohľadom na deti
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 13. marec 2023
Stravovacie návyky sa formujú v detstve, preto Lidl cíti zodpovednosť za najmenších zákazníkov. Od marca 2023 sa zameria najmä na zodpovednú marketingovú komunikáciu, ktorú môžu vnímať deti. Týka sa to predovšetkým potravín s vysokým obsahom nasýtených mastných kyselín, cukru či soli.
Pri tomto opatrení sa Lidl riadi odporúčaním Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO). Reťazec bude propagovať aj zdravú a vyváženú stravu pre deti. Okrem toho reťazec do konca roku 2025 odstráni motívy adresované deťom z obalov potravinárskych výrobkov vlastnej značky, ak tieto výrobky nespĺňajú požiadavky WHO. Lidl už teraz ponúka množstvo zdravých potravín, ktorých počet bude ďalej rozširovať.
Zodpovednejšie nastavenie marketingu detských produktov v praxi znamená, že v letákoch, inzerátoch, televíznej reklame a všetkých ďalších propagačných materiáloch nebude Lidl využívať imidžové fotografie či vizuály, ktoré by podporovali nezdravé výrobky. V komunikácii diskontu sa tak viac nebudú objavovať deti napr. s čokoládou, lízankou, zmrzlinou alebo sladenými nápojmi. Výnimkou sú akčné ponuky počas Vianoc, Veľkej noci a Halloweenu. Do konca roku 2025 zmiznú z obalov všetkých privátných značiek Lidla motívy, ktoré lákajú deti ako napríklad kreslené postavy či zvieratá. Súčasťou produktov či ich balení nebudú viac ani hračky, nálepky či zberateľské kartičky. Zmenia sa aj názvy výrobkov tak, aby neobsahovali priamu referenciu na detského zákazníka či ho inak lákali bez konkrétneho logického napojenia na produkt.
Nejde pritom o prvú takúto iniciatívu Lidla. Už v roku 2018 si diskont stanovil cieľ znížiť množstvo pridaného cukru a soli vo výrobkoch vlastných značiek v priemere o pätinu. Prioritne sa pritom zameriava na produkty, ktoré konzumujú deti. V marci tiež prebieha darčekobranie v aplikácii Lidl Plus zamerané na ovocie a zeleninu. Za dosiahnutie hodnoty nákupu ovocia a zeleniny dostanú zákazníci odmenu v podobe kupónov na konkrétne produkty, resp. až 15% zľavu na tento sortiment. Cieľom je aj v tomto prípade motivovať zákazníkov k zdravším stavovacím návykom.
Zdroj: Lidl