KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Zalando: S výberom vhodných módnych kúskov pomáhajú zákazníkom technológie

Zalando, jedna z popredných európskych online platforiem pre módu a životný štýl, znížila množstvo vrátených položiek súvisiacich s objednaním nevhodnej veľkosti o 10% vďaka kombinácii technológie a ľudských znalostí.

 

zalando


Zákazníci Zalando majú prístup k jednému z najkomplexnejších módnych sortimentov na trhu, s viac než 1,6 milióna variant možností výberu od viac než 6000 značiek. Tak široká ponuka môže byť pre zákazníkov ohromujúca, ale v danom momente vstupujú do procesu technológie Zalando, ktoré ponúkajú pomocnú ruku pri orientácii v rozsiahlom sortimente platformy a pri výbere perfektných módnych položiek.


„Chceli by sme, aby sa každý z našich viac než 49 miliónov zákazníkov cítil tak, akoby navštívil súkromný butik s asistentmi, ktorí sú pripravení poradiť mu ohľadom veľkosti a štýlu. Na uskutočnení tohoto zámeru pracuje takmer 3000 expertov v našich piatich technologických centrách. Naše inovatívne riešenia a technológie nám umožňujú priniesť skutočnú zmenu do online nakupovania a skúšobné kabínky priniesť priamo k zákazníkovi domov," hovorí Daniel Rogiński, generálny manažér Zalando pre Slovensko a krajiny východnej a strednej Európy.


Size Flags


Výber správnej veľkosti je jednou z najväčších výziev, ktorým online nakupujúci pri nákupe módy čelia. Práve to je moment, kedy prichádza na pomoc funkcia Size Advice. Vďaka viac než 80 odborníkom, ktorí na riešení tohto problému pracovali, sa spoločnosti Zalando podarilo implementáciou pokročilých technológií znížiť objem vráteného tovaru spôsobený zle zvolenou veľkosťou o 10%.


Zalando v súčasnosti zákazníkom na Slovensku ponúka pri nákupe označenie veľkosti. Funkcia sa zobrazí vtedy, keď je položka od určitej značky označená ako väčšia alebo menšia ako štandardne a odporučí zákazníkovi, aby si zvolil o jedno číslo väčšiu alebo menšiu veľkosť, ako by si vybral zvyčajne. Okrem toho algoritmus predpovedá, či by nové položky od rovnakej značky mohli mať podobné rozmerové špecifikácie. Vďaka tomu všetkému dostanú slovenskí zákazníci pri nákupe položky radu, akú veľkosť by si mali kúpiť.


Plánom je posunúť funkciu Size Advice na ďalšiu úroveň spustením funkcie meranie postavy: vytvorením iba dvoch snímok budú môcť zákazníci získať rady ohľadom veľkosti na základe vlastných rozmerov. V skutočnosti sa Zalando stane prvým hráčom v odbore, ktorý takéto riešenie ponúkne. Do budúcna má táto značka ambície navrhnúť virtuálnu šatňu, kde si zákazníci budú môcť pozrieť, ako im rôzne kúsky sedia na ich virtuálnych avataroch.

 

zalando


Get the Look


Počas každej interakcie zákazníkov so Zalandom a pri prezeraní jeho ponuky, sa domovská stránka prispôsobí ich osobitným módnym záujmom, a zobrazí im personalizované návrhy, ktoré zodpovedajú ich vkusu. Kedykoľvek zákazníci hľadajú inšpiráciu pre svoj outfit, nástroj Get the Look im poskytne personalizovaný výber inšpiratívnych modelov od módnych influencerov z celej Európy. To všetko je súčasťou Style Creator Program - programu spoločnosti Zalando, v ktorom miestni tvorcovia reprezentujú rozmanitosť zákazníkov. Zalando na Slovensku spolupracuje s talentovanými lokálnymi tvorcami obsahu, ktorí majú rôznorodé štýly a ponúkajú rozmanitú módnu inšpiráciu pre každú príležitosť.


Complete The Look


Pokiaľ si zákazníci nedávno zakúpili alebo zobrazili nejakú položku, sekcia Complete The Look im na základe tejto položky navrhne kompletný outfit. Tu vstupujú do hry aj algoritmy. Kúpili ste si alebo videli štýlové tričko? Prečo ho nezladiť s týmito nohavicami alebo týmto svetrom? Vývojári v Zalando vytvorili Algorithmic Fashion Companion (AFC), ktorý zákazníkom umožňuje objavovať nové, relevantné produkty, ktoré by inak nenašli, a inšpirovať ich novými kombináciami farieb a štýlov, ktoré by im predtým možno ani nenapadli. Pomocou strojového učenia sa algoritmus sám učí, čo tvorí dobrý outfit, a to na základe poznatkov z outfitov vytvorených stylistmi a tvorcami Zalando, a informáciami o tom, čo si zákazníci Zalando kúpili. To znamená, že všetci zákazníci Zalando môžu využívať neobmedzené, bezplatné a personalizované návrhy outfitov na základe tovaru, ktorý už vlastnia, alebo o ktorý už prejavili záujem.


Zdroj a foto: Zalando

 

PR

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk