Informovanosť o projektoch udržateľnosti značiek sa medziročne zlepšila
- Podrobnosti
- Uverejnené piatok, 07. október 2022
Povedomie o projektoch značkových výrobcov v oblasti udržateľnosti sa podľa osôb rozhodujúcich o budúcich zákonoch a reguláciách medziročne zlepšila. Vyplýva to z druhého prieskumu Stakeholder dialóg, do ktorého oslovilo Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) viac ako 50 zástupcov ministerstiev, verejných úradov a neziskového sektora.
V porovnaní so zberom informácií v minulom roku sa hlavnými témami stali opatrenia v oblasti obalov nakladanie s odpadmi. Oblasť podpory vzdelávania sa z minuloročného miesta posunulo v dôležitosti na číslo štyri.
„Nielen pre značkových výrobcov je dôležité, aby viedli dialóg s autoritami. Už minulý rok sme identifikovali, že ľudia na rozhodujúcich miestach často nepoznajú projekty v oblasti zodpovedného správania. Z tohto dôvodu nás teší, že nastavená komunikácie značiek je prijatá ako primeraná a obohacujúca,“ komentuje výsledky prieskumu projektový manažér Slovenského združenia pre značkové výrobky, Roman Šterbák.
Prieskum Stakeholder dialóg 2022 bol zameraný na napĺňanie očakávaní v 17 oblastiach definovaných OSN pre udržateľný rozvoj do roka 2030. Len 28% zástupcov ministerstiev a úradov konštatovalo nemá dostatok informácií o projektoch značkových výrobcov, kým približne polovica uviedla, že má dostatok informácií. Súčasnú mieru informovania považujú dve tretiny (68%) za primeranú. Viac ako polovica slovenských stakeholderov (55%) odpovedala, že situácia v informovanosti sa v porovnaní s minulým rokom zlepšila.
„Motiváciou značkových výrobcov realizovať projekty v oblasti udržateľnosti je napĺňanie princípov zodpovedného podnikania aj do budúcnosti, nie sú motivované podporou predaja. Z tohto dôvodu je pre nás zaujímavé, že pre 60% dobre informovaných respondentov mali informácie o projektoch vplyv na zákaznícke rozhodovanie,“ dodal R. Šterbák.
SZZV realizovalo druhý zber názorov slovenských stakeholderov v oblasti udržateľnosti v júni tohto 2022.
Zdroj: Slovenské združenie pre značkové výrobky