Viac ako polovica celého fairtradového príspevku zo Slovenska pochádza z Lidla

Diskont je partnerom Fairtrade a zároveň popredným slovenským prispievateľom programu, ktorý zlepšuje životy ľudí v rozvojových krajinách. Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v Lidli získali pestovatelia z rozvojových krajín za rok 2021 príspevok vo výške 380 000 €. Ide o viac ako polovicu z celkového fairtradového príspevku zo Slovenska za predošlý rok.


Medziročný nárast predstavuje viac ako 70%, v rozpätí troch rokov sa príspevok Lidla dokonca viac ako strojnásobil. Lidl aj týmto spôsobom pomáha roľníkom a pestovateľom, pre ktorých je poľnohospodárstvo často jedinou možnosťou obživy. Obdobie pandémie spolu s narušením celosvetového obchodu najvýraznejšie zasiahlo práve týchto dodávateľov. „Tieto peniaze môžu použiť na projekty, ako sú budovanie studní, škôl a zdravotníckych zariadení, doprava, investície do efektívnejšieho pestovania a veľa ďalších, a počas koronakrízy aj zaistenie bezpečnosti a zdravia,“ vysvetlil Lubomír Kadaně, riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko.


V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít. Získané prostriedky využívajú pestovatelia stále častejšie aj na boj s dopadmi klimatickej zmeny a na preventívne opatrenia, ktoré ich môžu pred otepľovaním klímy chrániť. „Stále viac sa ukazuje, že sociálna nespravodlivosť, ktorá aj dnes často pestovanie mnohých komodít sprevádza, má určitú paralelu aj v nespravodlivosti klimatickej. Tí, ktorí prispievajú k zmene klímy najmenej, sa musia vyrovnávať s najťažšími následkami klimatickej zmeny,“ hovorí Lubomír Kadaně a nadväzuje: „V dôsledku zmien klímy v krajinách globálneho Juhu pestovatelia bojujú s novými chorobami a škodcami, sú ohrození nepravidelnými a nižšími zrážkami na jednej strane alebo na druhej, naopak, povodňami. Pestovatelia zapojení do systému vďaka Fairtrade využívajú nové odrody, učia sa pracovať s vodnými zdrojmi alebo diverzifikujú plodiny.“


Takmer tri štvrtiny fairtradového kakaa a viac ako polovica fairtradových ruží predaných v roku 2021 na Slovensku bola z Lidla. Diskont ponúka zákazníkom aj certifikovanú zelenú kávu (v automatoch Lidl2Go), trstinový cukor, kokos, mandle, vanilku (v čokoládach privátnych značiek) a tiež bavlnu (nákupné tašky). Lidl ponúkol počas minulého roka zákazníkom takmer 250 výrobkov s certifikáciou Fairtrade, pričom viac ako 70 ich má v stálom sortimente.


Výrobky s Fairtrade certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Certifikovaná je aj káva z automatov Lidl2Go a tiež bavlnené nákupné tašky.


Zdroj: Lidl

 

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk