KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

SANAGRO rozbieha chov sliepok vo voľnom výbehu. Ročne plánuje dodať na trh vyše pol milióna bio vajec

Slovenská poľnohospodárska skupina SANAGRO opäť pridala do svojej produkcie výrobky určené pre konečného spotrebiteľa. Po tom, ako do svojej pestovateľskej produkcie zaradila viaceré druhy zeleniny – mrkvu, petržlen, zemiaky, repu, kapustu a bio tekvicu olejnú, na svojej ekofarme Bos-Por AGRO v Húškach v senickom regióne v týchto dňoch rozbehla aj chov sliepok vo voľnom výbehu s cieľom produkcie bio vajec.


Na farme aktuálne chová dvetisíc nosníc, pričom ich mesačná produkcia sa odhaduje na 50-tisíc tých vajec. Ročne by ich tak na slovenský trh malo smerovať vyše pol milióna.


Výbeh pre nové nosnice sa rozprestiera na ploche presahujúcej jeden hektár. „Cieľom SANAGRA je podporovať zvyšovanie potravinovej sebestačnosti, a tá pri produkcii vajec neustále klesá. Zároveň je našou snahou dodávať domácemu spotrebiteľovi bezpečné potraviny s vysokou kvalitou. Podiel Slovenska na produkcii bio vajec a v oblasti chovu sliepok vo voľnom výbehu je však zanedbateľný. Aj dnes u nás výrazne prevažuje klietkový chov. Toto chceme aspoň čiastočne zmeniť,“ povedal Tomáš Kohút, generálny riaditeľ spoločnosti SANAGRO, s tým, že počet sliepok, a teda ročnú produkciu, chcú postupne zvyšovať.


Bio vajcia sú podľa SANAGRA určené na predaj do slovenských veľkoobchodných i maloobchodných sietí, farmárskych predajní či k spracovateľom, ktorí vo výrobe používajú suroviny z ekologického poľnohospodárstva.


Podľa oficiálnych štatistík Slovensko nie je v produkcii vajec sebestačné a asi 10 percent ročnej spotreby musíme na trh dovážať zo zahraničia. Postupný pokles v sebestačnosti naša krajina eviduje v posledných rokoch, pričom vlani sa podľa odborníkov sebestačnosť v produkcii dokonca dostala na najnižšiu úroveň za posledných 30 rokov. Samotný chov sliepok v ekologickom režime, teda produkcia bio vajec, predstavuje u nás len veľmi malé percento.


V minulom roku sa SANAGRO pustilo do pilotného projektu zmeny imidžu tradičných slovenských fariem. Na svojich dvoch farmách – v Senici a v Hlohovci – rozbehlo produkciu zeleniny určenej pre konečného spotrebiteľa a zároveň sa pustilo do obnovy starého ovocného sadu, kde spoločnosť vysadila 100 jabloní a 30 stromov so subtropickým ovocím hurmikaki.


„Dlhodobo tvrdíme, že naša ambícia je premeniť tradičné družstvá na moderné farmy, ktoré budú prispievať k produkcii domácich potravín. Chceme tým podporiť nezávislosť našej krajiny od dovozu potravín zo zahraničia, no zároveň to chceme robiť s vysokým ohľadom na kvalitný život hospodárskych zvierat,“ spresnil T. Kohút.


Zdroj: SANAGRO

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk