Apríl je venovaný etickým rozhodnutiam a udržateľnému módnemu priemyslu

Mnoho fanúšikov módy v snahe byť neustále „in“ strieda jeden trend za druhým. Faktom je, že módny priemysel je považovaný za jedno z odvetví s najnegatívnejším vplyvom na životné prostredie.


EÚ preto nedávno navrhla novú stratégiu v prospech udržateľnejších procesov pre módny sektor. Iniciatíva má za cieľ podporiť módny trh s textilom vyrobeným udržateľným spôsobom a tiež zasiahnuť proti spoločnostiam, ktoré zavádzajú spotrebiteľov nepravdivými environmentálnymi tvrdeniami alebo greenwashingom.


GLAMI sa počas apríla na svojich sociálnych platformách zameralo v 12 krajinách na zdieľanie tipov, ktoré si môže každý jednotlivec pri online nákupoch módy osvojiť.


Výsledky aprílového prieskumu módneho vyhľadávača GLAMI potvrdili, že záujem Slovákov o udržateľnú módu nestále rastie. Až 53 % používateľov potvrdilo, že pri nákupoch oblečenia a obuvi ich ovplyvnil trend udržateľnosti.


Zlepšuje sa aj znalosť jednotlivých kritérií definujúcich udržateľnú módu, a taktiež vnímanie konkrétnych značiek s ponukou udržateľných produktov. Pri otázke ich vymenovania zákazníci väčšinou uviedli bežné značky ako napríklad Adidas, H&M, Tommy Hilfiger, ktoré na trh v predošlých sezónach uviedli niekoľko udržateľných kolekcií.


Spomedzi čisto udržateľných značiek boli najviac menované Veja, Fjällräven, alebo Patagonia. Prieskum GLAMI potvrdil, že investície do udržateľnej módy sa značkám zhodnotia v podobe zvýšeného povedomia zákazníkov.


Zdroj: GLAMI

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk