kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

ISKM: Maloobchod ďalší lockdown nemusí prežiť

Do platnosti vstúpili prísnejšie opatrenia, uvažuje sa aj o kompletnom zatvorení krajiny, ako to poznáme z predchádzajúcich vĺn. Maloobchodníci bijú na poplach a tvrdia, že ďalší lockdown nemusia prežiť.


Zo skúseností vedia, že tri týždne stačiť nebudú a prevádzky maloobchodu tak budú pravdepodobne zatvorené dlhšie. Naviac v období, ktoré je pre obchodníkov kritické, keďže bežne tržby za posledné týždne pred Vianocami môžu predstavovať aj štvrtinu celoročných tržieb.


„Situácia je kritická, ale nesúhlasíme s tým, že zatvorenie našich prevádzok je riešenie,“ hovorí Daniel Krakovský, predseda ISKM a dodáva: „Ponechaním otvorených fabrík a tiež supermarketov príde k zvýšeniu koncentrácie ľudí na jednom mieste, pričom otvorením v režime OP by sme dosiahli toho, že sa zákazníci rozptýlia a nebudú sa koncentrovať, čo je menej rizikové. Už dlhšie maloobchod eviduje zmenu v spotrebiteľskom správaní, kedy ľudia v nákupných centrách netrávia voľný čas, naopak prídu, nakúpia a odchádzajú.“


„Ak budeme zákazníkov v predvianočnom období koncentrovať iba v supermarketoch, ktoré sa po minuloročnej skúsenosti na toto obdobie zásobili množstvom nepotravinového tovaru, šíreniu nákazy tým nezabránime,“ tvrdí D. Krakovský a dodáva, že v esenciálnych obchodoch sa v tom prípade budú stretávať očkovaní s neočkovanými a pozitívni s negatívnymi, čo aktuálnej situácii nijako nepomôže. „Pokiaľ by si zákazník mohol vybrať, myslíme si, že radšej pôjde do poloprázdneho obchodu ako do preplneného supermarketu,“ myslí si D. Krakovský.


Napriek úvahám o zatváraní obchodov a služieb neexistuje debata o forme odškodnenia maloobchodu ani návrhy riešení, ako tejto situácii do budúcna zabrániť. Na vytvorenie jasných pravidiel a schém, ktoré pomôžu pri zavedených opatreniach kompenzovať straty obchodníkov, pritom bolo už komfortne veľa času. „Nemôžeme žiť s myšlienkou, že sa jedná o „prvý lockdown“ a ďalšie po ňom budú prípadne nasledovať, pretože to môže skončiť opätovným zatvorením na 4 mesiace ako v druhej vlne. Ani tam zatvorenie prevádzok nemalo vplyv na stav našich nemocníc, ktoré sa začali spamätávať až po dvoch mesiacoch. Naše prevádzky sú úplne bezpečné a ich rizikovosť sa za celý čas nijako nepreukázala,“ uzatvára D. Krakovský s tým, že opäť raz podľa jeho názoru iba naženieme ľudí do veľkých sietí predávajúcich rovnaký sortiment, čím budeme diskriminovať lokálnych podnikateľov.


Zdroj: Iniciatíva slovenských maloobchodníkov

 

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk