kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

Maloobchod podporuje opatrenia, nesúhlasí však s prenášaním nákladov na zasiahnuté firmy

Obchodníci pôsobiaci na Slovensku citlivo vnímajú kritickú situáciu v nemocniciach a preto aj Iniciatíva slovenských maloobchodníkov súhlasí so sprísňovaním pandemických opatrení. Obchodníci zdôrazňujú, že jedine to odvráti hrozbu lockdownu pred Vianocami, ktoré sú najsilnejším obdobím z pohľadu tržieb a návštevnosti.


„Už od začiatku pandémie robíme všetko pre to, aby naše prevádzky zostali otvorené a naši zamestnanci ako aj zákazníci boli zdraví. A to aj napriek tomu, že sa opäť opatrenia dozvedáme až v momente, kedy by už mali platiť,“ uvádzajú členovia Iniciatívy slovenských maloobchodníkov (ISKM).


Členovia ISKM nemajú problém so samotnou povinnosťou kontrolovať zamestnancov a naopak vítajú, že v tomto momente dostali aj právny rámec na takúto kontrolu. „Zdravie našich zamestnancov je dôležité, pretože bez nich naše prevádzky nebudú fungovať,“ hovorí Daniel Krakovský, predseda ISKM. Už dnes zamestnávatelia motivujú zamestnancov k očkovaniu, a to aj finančnými benefitmi.


„Nevieme si predstaviť testovanie našich zamestnancov na pracovisku, a to z viacerých dôvodov – nie sme oprávnení takúto činnosť vykonávať, nemáme na to vzdelanie, kapacity a nemôžeme tak garantovať správnosť takéhoto testovania,“ tvrdí D. Krakovský a dodáva, že na trhu existuje minimum testov, ktoré sú určené pre samotestovanie, navyše sa jedná o biologický materiál, ktorý treba odborne zlikvidovať. „My vieme kontrolovať našich zamestnancov a túto kontrolu budeme vykonávať. Chceme ale, aby štát zabezpečil infraštruktúru, aby sa zamestnanci mali možnosť testovať,“ zdôrazňuje.


Maloobchodníci sa pýtajú, prečo majú mať povinnosť preplácať zamestnancom testy a ako k tomu prídu tí zamestnanci, ktorí sú zodpovední a zaočkovali sa. Jedná sa o stovky eur na zamestnanca, ktoré by takéto testovanie mesačne stálo a zostalo by znovu na pleciach podnikateľov. V predvianočnom období zároveň vzniká vyššia potreba sezónnych pracovníkov, pri ktorých by tieto náklady boli rovnako neúnosné. Žiadajú preto, aby štát zabezpečil možnosť neočkovaným zamestnancom otestovať sa (najmä z dôvodu uvedených rizík), pričom sú toho názoru, že testy si majú títo zamestnanci hradiť sami alebo ich má platiť štát.


„Ak máme zamestnancom preplácať testy, očakávame, že tieto náklady následne uhradí v plnej výške štát, ktorý zadal povinnosť testovať sa,“ uzatvára D. Krakovský a upozorňuje na skutočnosť, že opäť raz štát nedá obchodníkom šancu na prípravu a opatrenia vydáva na poslednú chvíľu, čo vytvára chaos už v tak chaotickom období.


Zdroj: Iniciatíva slovenských maloobchodníkov

 

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk