KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Medzinárodný deň kávy pripomenie pracovné a životné podmienky pestovateľov tejto obľúbenej plodiny

Prvý október je podľa Medzinárodnej organizácie pre kávu (International Coffee Organization) Medzinárodným dňom kávy. Tradične slúži okrem iného na to, aby sa pozornosť milovníkov kávy obrátila tiež k pracovným a životným podmienkam tých, ktorí kávu pestujú.


Tí tohto roku bojujú navyše s kombináciou nevídaného sucha v Brazílii, útokom sarančí v Afrike a negatívnymi dopadmi pandémie covidu-19. Vo Fairtrade Česko a Slovensko sme preto pri príležitosti Medzinárodného dňa kávy aj tohto roku spustili v spolupráci s niektorými kaviarňami kampaň Fandíme Fairtrade, ktorá na tento problém upozorňuje.


V rámci kampane nájdu zákazníci v kaviarňach informačné a propagačné materiály o Fairtrade, ako sú stojančeky s príbehmi pestovateľov, balenie fairtradového cukru, nové číslo občasníka „Kávové noviny“ alebo prestieranie jednoducho vysvetľujúce fungovanie Fairtrade. „Našou snahou je, aby ľudia pochopili, že naše každodenné správanie – vrátane rozhodnutia, aký tovar si kúpime – má potenciál prispieť k vyššej udržateľnosti pestovania nielen kávy, ale aj ďalších plodín z krajín globálneho Juhu,“ hovorí Hana Malíková, riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.


Spotreba fairtradovej kávy na Slovensku trvale stúpa, minulého roku vzrástla medziročne o 34 % percent na 415 ton nepražených zŕn, čo zodpovedá zhruba 333 tonám praženej zrnkovej kávy. Za kávu predanú v roku 2020 na slovenskom trhu dostali pestovatelia z Latinskej Ameriky, Afriky a Ázie okrem zodpovedajúcej výkupnej ceny aj fairtradový príplatok v celkovej výške takmer 160 tisíc € (159.948 €).


Pri celkovej spotrebe kávy v SR, ktorú udáva Slovenský štatistický úrad, predstavuje podiel fairtradovej kávy na našom trhu 1, 35 % (v roku 2019 to bolo 1, 5 %). Z takého množstva fairtradovej kávy by sa dalo pripraviť viac než 39 miliónov šálok espressa. To pre lepšiu predstavu znamená, že každý obyvateľ ČR vrátane nemluvniat vypil v roku 2020 takmer 7 šálok fairtradovej kávy.


Medzi najväčších predajcov fairtradovej kávy v SR patrí Tchibo, OMV Slovenská republika v rámci konceptu Viva café, spoločnosť Miko káva a teraz aj čerpacie stanice Shell. Fairtradovú kávu však ponúka aj celý rad kaviarní a lokálnych pražiarní, napríklad pražiareň SAMAY alebo Roaster Brothers.


Zdroj: FAIRTRADE ČESKO A SLOVENSKO

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk