KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Na čo sa môžete tešiť na pražskej konferencii Retail Summit 2021?


Tentokrát sa akcia netradične koná až začiatkom jesene, presnejšie 21.-23. septembra 2021 a mení tiež lokalitu. K obidvom zmenám sa organizátori rozhodli kvôli dopadom pandémie koronavírusu na oblasť konferencií. Predpokladajú zlepšenie situácie, dostupnosť vakcín a naviac vsádzajú na modernizované priestory s kvalitnou klimatizáciou a možnosťami využitia vonkajších priestorov.


Mimoriadna situácia začiatkom roka 2020, okrem negatívnych dopadov, vyvolala a urýchlila celý rad zmien a vytvorila aj množstvo obchodných príležitostí. Zároveň nastolila do budúcna aj veľké množstvo otázok. Čo z týchto zmien pretrvá, čo je len dočasné a čo sa vráti naspäť k „normálu“? Menia zákazníci naozaj trvalo svoje nákupné správanie alebo nie? Je vplyv technológií naozaj tak zásadný? Čo to môže znamenať pre vnútornú organizáciu maloobchodníkov a ich zamestnancov?


Retail Summit 2021 ponúkne množstvo aktuálnych odpovedí, inšpirácií a návodov, ako pre prítomnosť, tak aj pre budúcnosť obchodu.


Tradičné stretnutie prebehne v novom duchu, napokon aj témou je nová realita obchodu. Okrem diskusií a networkingu je už teraz jasné, že program Retail Summitu prinesie množstvo dôležitých vystúpení. Tu je pár tipov, ktoré by ste si určite nemali nechať ujsť.


Kaufland v novej realite


Po osemročnej prestávke sa do programu výraznejšie zapíšu zástupcovia českého Kauflandu, konkrétne Klára Beňačková (CFO), Martin Piterák (CFO) v spoločnej prezentácii v programovom bloku „Čo z toho, čo sme sa v kríze naučili, nás posunie ďalej“.


Košík proti Rohlíku


Porota zostavená z expertov a novinárov vybrala troch finalistov súťaže Mastercard Obchodník roka 2020 v špeciálnej kategórii „Inovácia roku – nová realita obchodu“. Šéf Rohlíku Tomáš Čupr sa bude v krátkej prezentácii snažiť presvedčiť odborné publikum o tom, prečo si práve tento e-shop vďaka svojim novým projektom zaslúži zvláštne ocenenie. O to isté sa pokúsi tiež šéf Košíku Tomáš Jeřábek v tandeme so spomenutým šéfom Kauflandu. Predstaví veľkorysý model spolupráce obchodných konkurentov v oblasti distribúcie privátnych značiek. A napokon E-COOP by si podľa poroty ocenenie zaslúžil za odvahu spustiť e-shop a COOP Boxy na vidieku, teda miestach, kde sa digitálnych obchod ťažšie presadzuje. Viac o tom porozpráva Lukáš Němčík, Head of Marketing and Business Development spoločnosti COOP Centrum.


Retail Management Workshop


Hneď v prvý deň Retail Summitu je možnosť zúčastniť sa špecializovaného workshopu pre všetkých, ktorých zaujíma efektívnejší Retail Management. Stále ešte riešite oddelene plánogramy, správu cenoviek, automatické objednávky, category management či komunikáciu s predajcami? Podľa Petra Kavánka zo spoločnosti ExTech je dnes možné dnes celý Retail Management spojiť do funkčného ekosystému a získať tak atraktívnu konkurenčnú výhodu. Na príkladoch úspešných českých a slovenských retailerov uvidíte, ako sa im to darí v rámci jedného softvérového systému Quant, a čo im to prináša.


Nový model spolupráce bánk s obchodníkmi


Ako využiť platobné data banky v marketingovom mixe obchodníkov? Čo všetko platobné dáta prezradia o zákazníkoch? Ako je možné využiť analýzu štruktúry útrat vašich zákazníkov a komunikovať na nich cielene, aj keď ich vôbec nepoznáte? To bude téma príspevku, ktorý predstaví Ondřej Knot zo spoločnosti Dateio a Martin Kobza, Head of Digital, Erste Group. Dozviete sa, ako Erste Group spustila produkt Moneyback, ktorý umožňuje odomknúť potenciál platobných dát pre jeho partnerov.


Fresh food budúcnosti


Retail Summit okrem hlavného programu ponúkne aj deväť paralelných blokov zameraných na kľúčové oblasti ekosystému nového retailu. Zvláštna pozornosť sa zameria na oblasť čerstvého tovaru v bloku, ktorý garantuje jeden organizátor akcie – Zväz obchodu a cestového ruchu ČR. Ukazuje sa, že kľúčová bitka o priazeň zákazníkov sa teraz zvádza v sortimente čerstvých potravín. Spotrebitelia dávajú jasne najavo, že predovšetkým pri tomto sortimente ich zaujíma kvalita, pôvod a zdravotné aspekty, ale tiež rýchlosť a spoľahlivosť dodania v čo najčerstvejšom stave. Kto z obchodníkov a dodávateľov vykročil tým správnym smerom, kto to vie a prečo? Ako môžu obchodníci lepšie spolupracovať s pestovateľmi a farmármi?


Cirkulárna ekonomika v praxi


Partnerom Retail Summitu sa po novom stal Inštitút cirkulárnej ekonomiky a jeho zakladateľka Soňa Jonášová moderuje tiež jeden z programových blokov. Cirkulárna ekonomika sa tu predstaví ako šanca pre úspešný biznis, ktorý odpovedá na budúcu realitu nedostatku primárnych materiálov a prísnejšiu legislatívu v oblasti nakladania s odpadmi. Zoznámite sa s príbehmi firiem, ktoré vo svojej DNA nesú princípy cirkulárnej ekonomiky a tiež tými, ktoré sa na tento model postupne adaptujú.


Retail Summit 2021 ponúkne v prezentáciách a diskusiách množstvo ďalších odpovedí, inšpirácií a riešení ako pre prítomnosť, tak aj pre budúcnosť obchodu. Organizátor podujatia, Blue Events, avizuje, že akcia sa v plánovanom termíne uskutoční v plnej paráde! Osobné stretnutia totiž ťažko nahradí sedenie pred obrazovkami.


Kompletný program nájdete tu.


Zdroj: Blue Events

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk