KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Heureka: Ľudia sa začali vracať do kamenných predajní, no e-shopy sú stále silné

Sektor e-commerce sa mení závratnou rýchlosťou a to, čo platilo pred mesiacom, už v súčasnosti nemusí byť pravdou.
E-commerce na Slovensku v máji oproti minulému roku klesla až o 22 %.

 

„Aj napriek poklesu išlo o silný mesiac – nesmieme zabúdať na to, že porovnávame prvý mesiac s plne otvorenými kamennými obchodmi s extrémne silným minulým rokom,“ vysvetľuje Tomáš Braverman, šéf nákupného radcu Heureka, a dodáva: „Presun zákazníkov z e-shopov do kamenných obchodov sme očakávali. Dokonca už od oznámenia otvorenia kamenných obchodov sme videli, že zákazníci začali s nákupmi vyčkávať a nechávať ich až do offline sveta. Verím ale, že v kamenných obchodoch všetci nezostanú a postupne sa do e-shopov vrátia“


Tento rok sa v dôsledku extrémne chladného a nepriaznivého jarného počasia spomalil nástup popularity záhradkárskeho sortimentu. Avšak už v máji spolu s ortuťou v teplomere začal stúpať v e-shopoch aj záujem o záhradný nábytok, náradie, vybavenie na úpravu záhrady alebo grily.


Chladná jar sa podpísala aj na nezvyčajnom raste dopytu po prípravkoch do solárií. Ľudia ich začali vyhľadávať ihneď po otvorení, dopĺňali hladiny vitamínu D a už sa pomaly chystali na letnú sezónu. V máji vzrástol záujem o opaľovacie prípravky až o 200 %.


V e-shopoch už dlhodobo rastie záujem o elektrické grily a inak tomu nie je ani túto jar. „Ich výhodou je, že sa dajú jednoducho použiť aj v prípade, kedy nie je k dispozícii záhrada, ale napríklad len balkón,“ hovorí T. Braverman. Tento rok sú dokonca grily ešte populárnejšie ako v roku 2020. Heureka v porovnaní s rekordným minulým rokom zaznamenala aj tento rok medziročný rast predaja grilov na Slovensku až o 62 %. Medziročne sa grilom darí aj v Česku (+23 %), Chorvátsku (+24 %) a Maďarsku (+5 %), slabšie to je len v Slovinsku (-14 %). „Je to naozaj silný začiatok roka 2021, najmä ak zoberieme do úvahy vlaňajšie rekordy a tohtoročný oneskorený príchod pekného počasia, ktoré predaju toho vybavenia nahráva,“ uzatvára T. Braverman.


Zdroj: Heureka Group

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk