Prieskum naznačil opakovane vysokú znalosť Slovákov certifikácie Fairtrade a známky FAIRTRADE

Nezisková organizácia Fairtrade Česko a Slovensko si v máji tohto roku nechala od spoločnosti Median po roku opäť spracovať prieskum, v ktorom zisťovala znalosť certifikácie Fairtrade a známky FAIRTRADE.


Pokiaľ ide o povedomie o známke FAIRTRADE, podľa zistení tohto prieskumu ju pozná 52 % slovenských spotrebiteľov, 22 % respondentov tiež uviedlo, že presne vie, čo toto označenie znamená. Pri označení FAIRTRADE programu pre kakao je znalosť o niečo nižšia, 57% respondentov uviedlo, že označenie nepozná. Naopak znalosť označenia, vrátane významu, uviedla zruba pätina opýtaných. Pre obe označenia zároveň platí, že najviac ich poznajú respondenti vo veku 15-24 rokov s vyšším vzdelaním a vyššími príjmami. Znalosť označenia FAIRTRADE je signifikantne vyššia u vysokoškolákov (25%) a u obyvateľov Bratislavy (25%).


Spontánnu znalosť tohto označenia prieskum zistil u 12 percent respondentov (rovnako ako počas minuloročného prieskumu). Išlo o tretie najčastejšie spontánne uvádzané označenie informujúce o pôvode tovaru alebo zaručujúce naplnenie určitých podmienok pri výrobe (vyššia znalosť zaznamenala označenie Made in Slovakia a Bio).


Prieskumu (formou online panelu), ktorý prebehol 10-20.5.2021, sa zúčastnilo 600 respondentov vo veku 15- 65 rokov.


Zdroj: FAIRTRADE ČESKO a SLOVENSKO

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk