KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Reťazec Lidl predáva od apríla na slovenskom trhu férovú čokoládu „WayToGo“

Vďaka predajom tejto čokolády, ktorá je certifikovaná známkou Fairtrade, dostávajú tisíce kakaových pestovateľov v Ghane navyše k minimálnej fairtradovej cene a fairtradovému príplatku aj ďalšiu prémiu, ktorá ide priamo na miestne poľnohospodárske projekty a podporuje vyššie príjmy ghanských pestovateľov kakaa.

 

cacao lidl

 


Výnimočnosťou tohto projektu je, že pôvod všetkých kakaových bôbov v tejto čokoláde možno vysledovať až priamo k pestovateľskému družstvu „Kuapa Kokoo“ v Ghane.


V rámci poľnohospodárskych projektov sú pestovatelia vyškolení v oblasti udržateľného pestovania a metód zberu, základných obchodných znalostí alebo výroby alternatívnych surovín, ako je med alebo ryža, aby dosiahli vyššiu úrodu a mali ďalšie zdroje príjmov na zaistenie obživy. „Mojím cieľom je, aby sme s členmi družstva Kuapa vyrábali kvalitnejšie kakao. Tým dosiahneme vyššie ceny a vďaka ponuke školení, ktoré sú súčasťou nášho projektu, získame ďalšie zdroje príjmu,“ vysvetľuje Fatima Ali, prezidentka družstva Kuapa Kokoo Farmers Union.


Spravodlivé odmeňovanie pestovateľov je podporované úplnou transparentnosťou dodávateľského reťazca. „Kvôli nízkym a nestálym cenám kakaa na svetovom trhu nemôžu pestovatelia kakaa pokryť svoje životné náklady. Preto veľmi vítame skutočnosť, že Lidl týmto spôsobom pomáha pestovateľom kakaa zaistiť dôstojnejší životný príjem,“ vysvetľuje Hana Malíková, riaditeľka Fairtrade Česko a Slovensko.


Projekt „Way To Go“ je súčasťou trvalého záväzku spoločnosti Lidl zlepšovať životné a pracovné podmienky v krajinách, kde sa pestujú suroviny na výrobu jej produktov. Spoločnosť neustále rozširuje svoju ponuku produktov s touto certifikáciou v rôznych kategóriách, takže teraz majú zákazníci k dispozícii vyše desiatky produktov, ako sú cukrovinky, zmrzliny, káva a bavlnené tašky. V roku 2016 Lidl ako jedna z prvých obchodných spoločností v SR začala pridávať do privátnych produktov kakao s certifikáciou Fairtrade a nahradzovať ním postupne pôvodné konvenčné kakao.


Čokoláda WayToGo je už v predaji v Belgicku, Holandsku, v Nemecku a v ČR, v budúcnosti by mala byť súčasťou stáleho sortimentu vo všetkých predajniach Lidl po celej Európe.


Zdroj a foto: Fairtrade Česko a Slovensko

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk