Čoraz viac Slovákov objavuje zodpovednú kávu, čokoládu alebo kvety

Spoločnosť Kaufland Slovensko počas uplynulého roka rozšírila svoj stabilný sortiment Fairtrade výrobkov až o 20 percent, vďaka čomu môže spolu so zákazníkmi podporovať férový obchod ešte výraznejšie.

 

kaufland fairtrade

 


V predajnej sieti Kaufland má Fairtrade sortiment svoje pevné miesto. V súčasnosti sa môže pochváliť širokou ponukou výrobkov s označením férového obchodu, navyše s medziročným nárastom o dvadsať percent. „Záleží nám na spravodlivých pracovných a obchodných podmienkach v rozvojových krajinách. Sme hrdí, že našim zákazníkom vieme ponúknuť široký výber Fairtrade potravín a produktov počas celého roka,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa Kaufland Slovensko.


Certifikácia Fairtrade predstavuje férový obchod, založený na rovnocennom partnerstve. Zabezpečuje spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a ohľaduplnosť voči planéte. Kúpou týchto výrobkov zákazník podporí pestovateľov, aby zlepšovali efektivitu svojho podnikania a plodiny pestovali šetrne k životnému prostrediu. Taktiež za prácu dostanú adekvátne zaplatené, preto môžu svoje deti posielať do školy, stavať studne, cesty a zdravotnícke zariadenia, zvyšovať kvalitu výroby, a tiež ľahšie čeliť klimatickým zmenám či následkom pandémie.


„Pestovanie kávy, kakaa, ovocia a kvetov je veľmi náročné, napriek tomu mnoho farmárov získava minimálne odmeny a má problém uživiť seba i svoju rodinu. Ak chceme nakupovať s vedomím, že výrobca dostal za prácu poctivo zaplatené, určite sa oplatí zvoliť si produkty s označením Fairtrade,“ vysvetľuje Kristína Hajniková zo spoločnosti Fairtrade Česko a Slovensko.


Základné princípy Fairtrade chránia obe strany. Pestovateľom zaručujú nastavenie výkupnej ceny tak, aby zodpovedala nákladom udržateľnej produkcie a dôstojného živobytia. Zároveň ich zaväzuje k šetrnejšiemu prístupu k prírodným zdrojom, kontrolovanému používaniu pesticídov, zákazu GMO, nútenej alebo detskej práce, ako aj k rozvíjaniu vzájomných obchodných vzťahov a budovaniu miestnych komunít. Zmyslom tejto certifikácie je umožniť pestovateľom, zamestnancom a remeselníkom uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok.


Fairtrade si netreba zamieňať so žiadnou charitatívnou podporou, priam naopak – ide o dôležitý signál, že vám záleží na okolitom svete a jeho obyvateľoch. Nákupom kávových a čajových špecialít cez kakao, ovocné džúsy, víno, čokoládové výrobky, nátierky, cereálie, banány až po kvety s pečaťou Fairtrade môžete prispieť k zlepšeniu života a pracovných podmienok mnohých dodávateľov z Afriky, Ázie a Latinskej Ameriky. V súčasnosti sa v tomto systéme predávajú výrobky a suroviny asi od piatich miliónov malých pestovateľov a výrobcov.


Zdroj a foto: Kaufland

 

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk