KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

GfK: Výdavky na produkty hygieny rúk medziročne významne vzrástli

Priemerná slovenská domácnosť za dvanásťmesačné obdobie od marca 2020 do februára 2021 minula na hygienu rúk viac ako 17 €, bežná česká domácnosť kúpila mydlá, gély a obrúsky na ruky v hodnote viac ako 380 Kč.


Medziročne výdavky priemernej domácnosti v oboch krajinách stúpli o viac ako 70 %. V priebehu posledných mesiacov bol najsilnejším obdobím marec 2020. Najobľúbenejšie sú tekuté mydlá. Dezinfekčné gély na ruky, aj vzhľadom na pandemickú situáciu, zaznamenali najvýraznejší medziročný nárast na trhu hygieny rúk. Tuhé mydlá a vlhčené obrúsky na ruky sa tešia väčšej obľube na Slovensku ako v Čechách. Zistenia pochádzajú z meraní Spotrebiteľského panelu GfK.


Čisté ruky patria k základným hygienickým štandardom. Uvedomenie si tejto skutočnosti bolo dôležitým poznaním pre vývoj ľudstva a veľký význam hygieny rúk podčiarkuje v súčasnosti aj pandemická situácia. Svetový deň hygieny rúk je stanovený na 5. mája.


Výdavky na produkty hygieny rúk významne vzrástli


Rodičia učia svoje deti už od útleho veku základným zručnostiam a návykom, medzi ktoré patrí aj umývanie rúk. Mydlo, ako základná pomôcka, je tak dôležitou súčasťou kúpeľní. Ruky však treba mať čisté aj mimo domov a s tým nám zasa pomáhajú čoraz obľúbenejšie vlhčené obrúsky a dezinfekčné gély na ruky.


Výdavky domácností na kúpu vyššie menovaných prostriedkov hygieny rúk sa na Slovensku a v Česku za uplynulý rok významne zvýšili. Medziročne stúpli výdavky priemernej domácnosti v oboch krajinách o viac ako 70 %.


Marec 2020 bol pre nákupy produktov hygieny rúk kľúčový


V priebehu posledných mesiacov bol pre mydlá, dezinfekčné gély a vlhčené obrúsky najsilnejším obdobím jednoznačne marec 2020. Len v danom mesiaci si niektorý z týchto produktov kúpili viac ako dve pätiny českých domácností, pričom jedna na ne minula viac ako 120 Kč. Na Slovensku si v marci 2020 produkty hygieny na ruky zadovážila viac ako polovica slovenských domácností, pričom jedna na ne vynaložila v priemere 4,50 €.


Najobľúbenejšie sú tekuté mydlá. Tekuté mydlo si z nákupu domov prinieslo viac ako 80% z kupujúcich čistiacich prostriedkov na ruky. Dezinfekčné gély na ruky, ktoré zaznamenali najvýraznejší medziročný nárast na trhu hygieny rúk, si zadovážilo 34 % z kupujúcich. Tuhé mydlá a vlhčené obrúsky na ruky sa tešia väčšej obľube na Slovensku ako v Česku. Všetky typy produktov hygieny rúk však zaznamenali medziročne významný rast.


Ktoré domácnosti míňajú na mydlá najviac?


V Českej republike na prostriedky na hygienu rúk míňajú hlavne rodiny s dospelými členmi, ich výdavky smerujú nadpriemerne na tuhé mydlá a vlhčené obrúsky na ruky. Rodiny so školákmi sú tie, ktoré nadmieru míňajú na tekuté mydlá a domácnosti mladších jednotlivcov alebo párov inklinujú viac k dezinfekčným gélom.


Na Slovensku míňajú na hygienu rúk najviac rodiny s najmenšími deťmi, ich finančné prostriedky smerujú nadpriemerne na kúpu tekutých mydiel a dezinfekčných gélov. Dezinfekčné gély sú nadmieru zastúpené aj v rozpočte rodín so stredoškolákmi. Na vlhčené obrúsky zasa míňajú najviac mladší jednotlivci alebo páry. Podobne ako v Čechách aj na Slovensku smerujú na kúpu tuhých mydiel v najväčšej miere výdavky rodín s dospelými členmi.


Zdroj: GfK, Spotrebiteľský panel

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk