Prieskum: Letná grilovačka sa na Slovensku nezaobíde bez údenín, ale ani alkoholických nápojov

Väčšina Slovákov si typickú grilovačku či opekačku nevie predstaviť bez klobásy, slaniny, piva a pálenky. Vyplynulo to zo spotrebiteľského prieskumu, ktorý si počas júna nechala vypracovať spoločnosť BILLA.


“Na otázku, pri akých príležitostiach konzumujú klobásu, až dve tretiny (67 %) opýtaných uviedli, že na grilovačkách a opekačkách. Po slanine pri tejto príležitosti siahne necelá polovica (45 %),” potvrdzuje zistenia Michal Vyšinský z agentúry 2muse. Z ľudí, ktorí pravidelne pijú pivo, si ho najčastejšie vychutnávajú na grilovačke (56 %), a grilovačka či opekačka je obľúbený dôvod aj pre konzumentov tvrdého alkoholu (47 %). Z pravidelných spotrebiteľov Kofoly si ju aj na grilovačkách dopraje takmer polovica ľudí (45 %), spomedzi konzumentov hroznového nápoja Vinea je to 37 % dospelákov.


Slováci pri letnom ohni nedajú dopustiť ani na rôzne ochucovadlá a omáčky. „Podľa nášho prieskumu ľudia pre jej typickú kyslastú chuť uprednostňujú horčicu – ku klobáse si ju dá viac ako trištvrte (78 %) opýtaných, k slanine takmer polovica (49 %). Viac ako kečup je u nás obľúbený štipľavý chren, ktorý s klobásou jedáva necelá štvrtina Slovákov,“ upresňuje Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa spoločnosti BILLA. Pri príprave a dochucovaní jedla pod holým nebom sa však medze nekladú, preto si Slováci pomaly zvykajú aj na rôzne netradičné marinády a omáčky, napríklad kôprovo-cesnakovú, kari či limetkovú.


„Z hotových marinád zákazníci siahajú najčastejšie po medovej, horčicovej či brusnicovej. Avšak, v grilovacej sezóne sa podstatne viac predávajú rôzne korenia, z ktorých si zákazníci pripravujú vlastné marinády,“ dopĺňa K. Kirchnerová.
Výber príloh ku klobáskam a slanine je skôr tradičný. Pre väčšinu (80 %) to znamená konzumáciu chleba. Vhodnou a ľahšie stráviteľnou alternatívou ku grilovanému mäsu sú však aj rôzne druhy zeleniny.


Prieskum TOP 20 Slovenských potravín vypracovala pre spoločnosť BILLA agentúra 2muse na základe exkluzívneho kvantitatívneho ad-hoc prieskumu formou on-line panela s riadeným prístupom na vzorke 1005 respondentov. Terénny zber dát prebiehal v rozpätí dátumov 11.6 až 18.6. 2020.


Zdroj: BILLA

Video

V boji proti vírusom je úspešný UV ROBOT

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW