KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

Klienti Cetelem budú využívať biometriu v aplikácii aj na potvrdzovanie internetových platieb

Majitelia kreditných kariet Cetelem pri platbách využívajú dvojitú autentifikáciu – PIN kódom pri POS termináloch , SMS kódom a heslom pre internetbanking. Ako prví na Slovensku budú na internete overovať platby aj biometricky prostredníctvom vlastnej aplikácie.

Bezkontaktnú technológiu používa až 86 % z nich, a to aj pre platby nad 20 € – takto za tovary a služby platia až tri štvrtiny z klientov Cetelem. Na bezkontaktné platby prešlo až 57 % z klientov, ktorí predtým platili kartou prostredníctvom čipu a PIN kódu. Priemerný objem bezkontaktných transakcií na jednu kartu Cetelem je oproti roku 2017 vyšší o viac ako 50 eur na mesiac a celkový objem bezkontaktných transakcií už prevýšil objem POS transakcií.

 

Klienti Cetelem budú mať v priebehu októbra k dispozícii bezplatnú aplikáciu dostupnú v AppStore a Google Play. „Ako prví na Slovensku využijeme v našej aplikácii biometriu skenom tváre alebo odtlačkom prsta aj na autentifikáciu platby, teda nielen na autentifikáciu klienta pri prihlasovaní,“ hovorí Michaela Kaňová, obchodná riaditeľka BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočky zahraničnej banky. Majiteľovi kreditnej karty Cetelem tak pri platbe cez aplikáciu nepríde v rámci dvojitej autentifikácie SMS, ale aplikácia ho preverí cez biometrický údaj.


Hlavné zmeny, ktoré sa od polovice septembra prejavili v nových zabezpečeniach pri platbách klientov, sa týkajú viacerých oblastí.


„Každý šiesty nákup v obchode zaplatený bezkontaktne klient potvrdzuje PIN kódom. Pri internetbankingu sa prihlásenie, vykonávanie zmien a prevody autentifikujú SMS kódom a heslom. Ak platí za internetový nákup, platbu bude potvrdzovať SMS kódom alebo biometricky v našej mobilnej aplikácii Cetelem,“ uviedol Robert Seko, vedúci produktového manažmentu Cetelem. Zároveň sa znížila hranica spoluúčasti klienta pri zneužití karty, a to až na polovicu, teda na 50 €. Rovnako pri zmene čísla mobilného telefónu a bankového účtu telefonicky sa dbá na väčšiu bezpečnosť klienta; aj tu sa vyžaduje dvojité overovanie.


Bezhotovostné platenie je čoraz atraktívnejšie. V roku 2018 predstavoval tento rýchly spôsob platby 63 % zo všetkých transakcií klientov Cetelem, pričom podiel výberov z bankomatov klesol na 19 %. Na internetové nákupy využívalo kreditnú kartu Cetelem 14 % klientov a toto číslo stúpa – medziročný nárast bol 16 %.


Kreditná karta Mastercard sa stala bežným platobným nástrojom klientov Cetelem – najviac ňou platia v obchodoch na POS termináloch v potravinách a na čerpacích staniciach (59 %), ale aj v lekárňach a drogériách (6,9 %) či v reštauráciách a baroch (5 %). Pokiaľ ide o internetové nákupy, najviac ich využívajú pri nákupe elektroniky (28 %), oblečenia (24 %) a pri platbách súvisiacich s cestovaním (15 %). Kreditné karty Cetelem majú na slovenskom trhu podiel 16 %. Každý záujemca môže požiadať o kreditnú kartu telefonicky alebo vyplniť žiadosť aj online.


Nová smernica Európskej únie pre poskytovateľov platobných služieb, známa ako PSD2, je v platnosti od 14. septembra 2019. Zmeny pre klienta banky znamenajú, že po jeho súhlase môže banka sprístupniť informácie o účte tretím stranám, že v obchodoch a na internete platí jednoduchšie a bezpečnejšie, využíva biometriu a ďalšie inovácie pri platobných službách a v rámci Európy realizuje online a digitálne platby ešte pohodlnejšie.


Zdroj: Cetelem/ BNP Paribas Personal Finance

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk