Tesco zjednoduší spoluprácu s dodávateľmi

Spoločnosť Tesco sa aktuálne zameria na väčšiu transparentnosť, zjednodušenie spôsobov spolupráce a predstaví štandardizovanú platobnú politiku pre všetkých svojich dodávateľov. Budú to však práve malí dodávatelia, ktorí pocítia výhodu kratších termínov splatnosti.


Na Konferencii pre dodávateľov, ktorú organizovalo Tesco v Krakove, sa prihovoril viac ako 1 500 dodávateľom Jamie Walker, produktový riaditeľ pre Strednú Európu: „Za každým produktom, ktorý predávame, sú firmy a ľudia, ktorí s nami spolupracujú. Na to, aby sme dodali zákazníkom produkty výbornej kvality, je potrebné každé ohnivko tejto reťaze. Chceme s našimi partnerskými dodávateľmi pracovať spoločne tak, aby sme vybudovali trvalo udržateľné vzťahy a vytvárali hodnoty, o ktoré sa môžeme podeliť s inými. Súčasťou nášho plánu je zjednodušenie spolupráce s dodávateľmi a som rád, že vás môžem informovať o zavedení kratšej doby splatnosti - 14 dní pre všetkých našich najmenších dodávateľov.“

 

Kratšie doby splatnosti sú navrhnuté tak, aby pomohli malým podnikom. Do platnosti vstúpili 1. októbra pre tých dodávateľov spoločnosti Tesco v strednej Európe, ktorých ročný obrat dodávok nepresiahne 34-tisíc € – dostanú platby do 14 dní. Z nových, kratších termínov splatnosti bude profitovať vyše 1 000 dodávateľov v Európe, z toho 236 na Slovensku. „Sme malý dodávateľ a takáto výrazná zmena doby splatnosti za dodanie tovaru nám pomôže v ďalšom platobnom styku. Zatiaľ sa nám nikdy nestalo, aby Tesco s platbami meškalo, bolo to skôr naopak, ale napriek tomu vnímame tento krok ako ústretový k zlepšeniu vzájomnej spolupráce,“ hovorí Emil Prítrský, majiteľ lokálnej pekárne v Chtelnici.

 

Takýto krok spoločnosti Tesco ocenil aj za členov Únie priemyselných pekárov Slovenska jej predseda Slavomír Moravčík: „Dnes sa už nemôže žiadny dodávateľ spoliehať na veľké mená a značky, pretože nemusia byť zárukou transparentnosti. Sledujeme v Únii nielen doby splatnosti ale aj správanie sa odberateľov ako také. Aj preto oceňujeme kroky, aké v spolupráci s malými dodávateľmi podniká spoločnosť Tesco.“

 

Na zvýšenie transparentnosti a zjednodušenie spolupráce Tesco tiež zavádza jednotné podmienky pre všetkých stredných a veľkých dodávateľov, pre ktorých doba splatnosti bude najneskôr do 30 dní na potraviny a najviac 45 dní pre nepotravinový tovar. Pre dodávateľov spotrebného tovaru bude doba splatnosti 60 dní.

 

Pre Tesco je to len jeden z krokov, ktoré robí s cieľom zjednodušiť svoje vzťahy s obchodnými partnermi. V máji Tesco v Poľsku spustilo skúšobnú prevádzku telefonickej podpory pre dodávateľov, nástroja, ktorý pomáha dodávateľom vyriešiť akékoľvek problémy týkajúce sa spolupráce s Tescom do 48 hodín. Telefonická podpora pre dodávateľov by mala byť po skúšobnej prevádzke rozšírená aj na Slovensko a do ďalších krajín strednej Európy, kde Tesco pôsobí.

 

„Vieme, aká dôležitá je pre všetky aspekty podnikania rýchla a efektívna komunikácia. Telefonická podpora pre dodávateľov je ďalším krokom smerom k posilneniu našich vzťahov a otvorenosti s obchodnými partnermi,“ uvádza J. Walker.

 

Všetky tieto kroky sú zamerané na podporu profesionálnych, vzájomne výhodných, dlhodobých a férových vzťahov.

 

Zdroj: redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk