KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Cena má na ľudí magický vplyv

Cena je fenomén. „Ľudia sa tešia z nízkych cien a velebia obchodníkov. Podstatné si však neuvedomujú,“ hovorí Rudolf Kűrth zo spoločnosti ENTUS Management, ktorý bude kľúčovým rečníkom blížiacej sa konferencie INTRACO Special 2018

 rudolf kurth v

 

Prečo je cena v obchode a v obchodných vzťahoch fenomén?

 

V cene sa dá vyjadriť všetko dôležité v záujme najlepšej ceny za kvalitu akéhokoľvek produktu, pokiaľ sa zameriame na potreby koncového zákazníka a dosiahnutie dlhodobej environmentálnej prosperity. Cena má až magický vplyv na ľudí. Najmä nízke ceny, z inokedy luxusných tovarov, vyčarovali bežne dostupné. A tu niekde obchod len začína. Kde však končí? Lacné veci podporené reklamou, obalovým dizajnom sa prepravujú kamiónmi, loďami, lietadlami, z jedného konca planéty na druhý. Obaly a odpady zaplavujú moria a oceány. Svetový dlh voči prírode neustále rastie.


Čo spôsobilo a spôsobuje toto „cenové šialenstvo“ za na oko výhodnými cenami pre kupujúceho?


Peniaze. Pretože peniaze, tento nesporne svetový vynález, dali do pohybu obrovskú masu tovarov, energie, ľudí. Cena sa v ekonomickom systéme chápe ako nepatrný zlomok nejakého tovaru v mori peňazí. V tele je taktiež nepatrný orgán, ktorý mi pripomína cenu. Je to pankreas. Keď nefunguje správne, všetko čo investuje človek do žalúdka, končí zlým trávením a neskôr poškodením lymfatického systému.


Ako sa v tomto obchodnom organizme darí ekosystému?


Keď sa ekonomika zameria výlučne na zisk z obchodnej transakcie a nízke ceny, ekosystém zlyhá. Ľudia sa tešia z nízkych cien, velebia šikovnosť obchodníkov. Málo si však uvedomujú skutočnosť, aká je kvalita tovarov za nízke ceny a aké vysoké dane za to v cene všetci platia. Je isté, že dane rastú tak rýchlo ako dlh voči ekosystému. Naspäť do reálneho ekosystému sa už peniaze dostávajú veľmi ťažko a pomaly. Rastúca byrokracia a korupcia pripomína nefunkčný lymfatický systém. Náš blahobyt je dočasný a stále viac virtuálny. A cena, ktorú za to môže ľudstvo zaplatiť, môže byť privysoká, pokiaľ všetko čo sme prírode vzali, nevrátime späť.


Sú tu však nové možnosti. Nové pojmy ako cirkulárna ekonomika, bioekonomika... Dokážu uvedomelí obchodníci ozdraviť súčasný stav?


Nové pojmy ako cirkulárna ekonomika, bioekonomika dávajú nádej, ale bez perfektného poznania ceny produktov to nepôjde.

 

Na odbornej konferencii INTRACO Special 2018, 27. novembra 2018 v Bratislave sa budú účastníci spolu s rečníkmi zaoberať najmä cenou, detailnou kalkuláciou ceny a porovnaním tradičnej kalkulácie zameranej na zisk z obchodnej transakcie a modernej kalkulácie zameranej na kvalitu a environmentálnu návratnosť. Účastníci podujatia sa dozvedia, že environmentálna návratnosť vyjadrená v cene je vynikajúca dlhodobá obchodná stratégia.

 

Registrácia na konferenciu cez: www.intraco-special.sk

 

PR

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk