KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Tetra Pak sa spája so sieťou Tesco, spoločne šíria osvetu o zbere a recyklácii nápojových kartónov

Cieľom je priamo spotrebiteľom ukázať, čo môže vďaka recyklácii nápojových kartónov vzniknúť a upovedomiť ich aj o tom, že správne triedenie nápojových kartónov je kľúčovou súčasťou celého procesu recyklácie.


Nápojové kartóny sú plne recyklovateľné a z veľkej časti tvorené kvalitnými papierovými vláknami. Vďaka efektívnej recyklácii sa môžu z obalov, napríklad od mlieka a džúsov, stať nové užitočné produkty, ako hygienické vreckovky či ďalšie výrobky z papiera, ale aj stavebné dosky alebo výrobky z plastu a hliníka.


Tetra Pak už dlhodobo proaktívne realizuje na Slovensku aktivity, ktoré majú za cieľ rozšíriť povedomie širokej verejnosti o potrebe a možnostiach zberu a recyklácie nápojových kartónov. Výsledkom snahy o šírenie osvety v spojitosti s nápojovými kartónovými obalmi je aj nová kampaň, ktorá vznikla v spolupráci s obchodným reťazcom Tesco na Slovensku.


„Obaly majú dôležitú úlohu, keďže chránia potraviny a zamedzujú ich plytvaniu. Môžu však byť aj záťažou pre životné prostredie, ak sa opätovne nepoužívajú alebo nerecyklujú. Preto nás veľmi teší, že máme v spolupráci so spoločnosťou Tetra Pak príležitosť pomôcť tomu, aby sa na Slovensku triedilo viac nápojových kartónových obalov,“ hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti pre Tesco na Slovensku.


„Korektné triedenie v domácnostiach je základom toho, aby sme vedeli potenciál nápojových kartónov naplno využiť. Na Slovensku nie je triedenie nápojových kartónov jednotné. Obyčajne sú na ich zber určené kontajnery v oranžovej farbe. V prípadoch, kedy nie je samostatný oranžový kontajner v mieste bydliska dostupný, je možné nápojové kartónové obaly triediť aj spolu s PET fľašami v žltých kontajneroch,“ informuje Štěpán Ledvina, expert na cirkulárnu ekonomiku Tetra Pak.


Kampaň prebieha od 27.3. do 2.4. v ôsmich Tesco prevádzkach po celom Slovensku. Zákazníci obchodného reťazca v Bratislave na Panónskej ceste, Trnave na Veternej, Nitre na Bratislavskej, Žiline na Košickej, Trenčíne na ulici Belá, Banskej Bystrici na Zvolenskej ceste, Prešove na Košickej a Košiciach na Trolejbusovej, dostanú za nákup vybraných nápojových kartónov balíčky hygienických vreckoviek značky LUCART, dodaných od slovenskej spoločnosti DAMITO, ktoré vznikli recykláciou papierových vlákien získaných z týchto obalov. Zároveň sa môžu v supermarketoch dočítať, ako správne nápojové kartónové obaly triediť, aby tak mohli dostať nový život.


Zdroj: Tetra Pak, Tesco

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk