Chovateľské potreby zostávajú hitom online nakupovania. Rastie však aj priemerná cena krmív

Jedným z najstabilnejších segmentov online nakupovania je kategória s krmivami pre psy a mačky, ktorý je odolný voči sezónnym výkyvom. Na internete sa tomuto sortimentu darí dobre už dlhodobo, čo dokazuje aj tohtoročný medziročný rast predaja krmív pre psov o 4 %, pričom krmivá pre mačky zaznamenali rast predaja až o 8 %.


Od online nákupu krmiva majiteľov neodrádza ani medziročné zvýšenie priemerných cien krmív pre psov o 7 % a v prípade krmív pre mačky dokonca až o 20 % . Tieto informácie vyplývajú z dát nákupného poradcu Heureka.


Majitelia psov a mačiek nakupovali pre svojich miláčikov potravu na internete už pred pandémiou, no počas nej nastal ešte výraznejší rast, keďže mnoho spotrebiteľov začalo preferovať nákupy na internete. Po uvoľnení opatrení však mnohí zostali verní online nakupovaniu a už sa do kamenných obchodov nevrátili. “Napriek očakávanému celkovému prepadu online nakupovania v prvej polovici tohto roku, ktoré vnímame ako korekciu predchádzajúceho mimoriadneho rastu počas dvoch rokoch pandémie, predaje krmiva pre domácich miláčikov stále rastú,“ hovorí Michal Buzek, šéf analytikov nákupného poradcu Heureka a dodáva: “Aj keď krmivo pre psov medziročne zdraželo o 7 % vidíme, že sa ľudia zatiaľ k lacnejším variantom nepresunuli. Naopak, sú verní obľúbeným produktom, pričom najpredávanejším psím krmivom sú 10kg balenia.”


Trochu inak to vyzerá u chovateľov mačiek, kde v kategórii krmív pre mačky nastal presun zákazníkov k väčším, výhodnejším baleniam. „Podľa aktuálnych top produktov vidíme, že ľudia začínajú vyberať väčšie a cenovo výhodnejšie balenia po viacerých kusoch alebo väčšom objeme, čo je pravdepodobne spôsobené vyšším rastom cien až o 20 %. Najpredávanejším mačacím krmivom je multipack 44 kapsičiek,“ uvádza M. Buzek.


Zaujímavým prírastkom do chovateľského segmentu počas tohto roka je včelárstvo - aspoň tak vyzerajú dáta nákupného radcu Heureka. “Za týmto trendom stojí samozrejme aj uzavretie kamenných predajní počas pandémie, ktoré prinútilo veľkých predajcov presunúť sa na internet. Na trhu sa tak v uplynulom roku objavilo mnoho špecializovaných e-shopov, ktoré dopyt po tomto tovare na internete ťahajú,“ vysvetľuje M. Buzek.


Opačný trend zaznamenáva kategória akvaristiky, ktorá medziročne klesla o 45 %. “Akvaristika je drahý koníček a “žrút” elektriny, a tak mnoho ľudí z ekonomických dôvodov odkladá nákup nového vybavenia. Bude zaujímavé sledovať, kedy sa trend otočí a akvaristika začne opätovne rásť,” uzatvára M. Buzek.


Zdroj: Heureka

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk