Ako lepšie riadiť biznis pomocou dát?

Dňa 22. septembra sa v Národnej technickej knižnici v Prahe zíde špička českých dátových odborníkov na konferencii Primetime for Business Data od Blue Events. Akcia je určená každému, kto sa zaujíma o dáta ako strategický nástroj. Tohtoročný podtitul znie: Excel nie, radšej dashboard!


Konferenciu bude moderovať Daniel Stach z Českej televízie a jej program je zameraný hlavne na praktické príklady, ako s dátami v rámci firmy pracovať. Reflektuje pritom na súčasné výzvy, ako v komerčnej, tak aj verejnej sfére.


Akcia nadväzuje na úspešný rad siedmich ročníkov konferencií Primetime for Big Data. Na tom minuloročnom sa veľa diskutovalo o vyčíslení hodnoty dát a zaznel silný apel, aby boli dáta vnímané ako aktívum, zvlášť v dobe, kedy po nich rastie dopyt. Na túto tému vo svojom úvodnom príspevku naviaže Ondřej Tomas, CEO & Co-Founder spoločnosti CleverMaps. Pozrie sa na dáta ako na surovinu pre dátové produkty. „Pre lepšiu monetizáciu dát a ich následné využitie v biznisových situáciách sa z nich najprv musí stať produkt s jasným účelom, funkciami, cenou a prezentáciou,“ pripomína O. Tomas.


Ako obohatenie platobných dát zásadne zmenilo ich hodnotu a potenciál využitia, vysvetlí na konkrétnych príkladoch Ivan Dovice, spoluzakladateľ Dateio, jednej z najrýchlejšie rastúcich technologických spoločností u nás podľa rebríčku Deloitte Fast 50. „Keď sme pred rokmi založili Dateio, veľmi rýchlo sme si uvedomili, že banky disponujú veľkým množstvom dát, ale často z nich ani nie je jasné, kde klient platil. Takto sme si dobu dátovú naozaj nepredstavovali,“ hovorí I. Dovica.


Silné zastúpenie v programe budú mať odborníci pracujúci s geografickými dátami. Petr Paščenko, hlavný dátový odborník spoločnosti Profinit, ukáže plastický dátový obraz Českej republiky a jej obyvateľov, a ako z neho získať množstvo cenných podkladov pre strategické rozhodnutia. Petr Švarc zo spoločnosti Sophia Solutions zasa ukáže, ako s použitím vhodných grafových algoritmov vyťažiť zaujímavé podklady napríklad pre sledovanie a riadenie elektrickej distribučnej sústavy.


Dáta sa ukazujú tiež ako dôležitý nástroj k urýchleniu prechodu na udržateľné poľnohospodárstvo. „Neustále plytvanie vodou, hnojivami alebo chemickými postrekmi s negatívnym vplyvom na pôdu, životné prostredie či ľudí nás motivuje pracovať na platforme, ktorá učí poľnohospodárov rozhodovať sa na základe dát, a nielen na základe predchádzajúcich skúseností,“ hovorí ďalší z rečníkov Tomáš Brzobohatý za spoločnosti CleverFarm.


Jiří Gregor, člen predstavenstva spoločnosti Plastika, popíše svoje skúsenosti s vyhľadávaním anomálií vo veľkých dátach priemyselného podniku, a to nielen spätne, ale aj v reálnom čase. „Počas spolupráce sme získali zaujímavé skúsenosti v interdisciplinárnom tíme zloženom z technológov a ďalších špecialistov výrobcu komplexných dielov pre automotive, univerzitných odborníkov z oblasti štatistiky, AI a špičkových vývojárov,“ upozornil J. Gregor. Jan Haken z Dell Technologies poradí, ako spoľahlivo zbierať a vyhodnocovať v náročných podmienkach, teda v oblasti priemyslu, v dopravných prostriedkoch, rudných baniach alebo na ropných plošinách.


Celý e-commerce trh sa aktuálne pasuje s množstvom výziev. Tou kľúčovou je z hľadiska nákladov optimalizácia skladových procesov. Martin Kavřík zo spoločnosti Notino vysvetlí, ako na základe dát skladové procesy zefektívniť, zvýšiť dostupnosť tovaru a zrýchliť jeho dodávku. Skrotiť divoké vody „chytrých dát“ a vyhnúť sa obchodnej prokrastinácii sa bude vo svojom príspevku snažiť Martin Hošek zo spoločnosti Imper.


Michal Charvát z Kindredu sa s kolegami podieľal na implementácii Google Looker ako inovatívneho nástroja pre kompletné riešenie firemného reportingu a self-service BI. Podelí sa o to, s čím musí počítať organizácia, ktorá by o pre chode na Looker uvažovala, a ako sa môže jej prístup k Business Inteligence zmeniť.


Program uzatvorí panelová diskusia o digitálnej transformácii firiem a inštitúcií. Panel s pestrým zastúpením odborníkov poskytne účastníkom šancu porovnať efektivitu práce s dátami v rôznych odvetviach. Zúčastnia sa jej Pavel Bulowski (Meiro), Radek Hájek (Kofola), Radovan Jirka (BizzTreat), Karel Macek (Generali Česká pojišťovna) a Radovan Parrák (Alza).


Primetime for Business Data je platformou pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o to, ako sa orientovať vo víre dát a využiť ich potenciál pre rozhodovanie, a to naprieč celou firmou. Minulé ročníky jasne ukázali, že aj keď je práca s dátami nevyhnutnou súčasťou fungovania firiem, ich potenciál často nie je zďaleka využitý. V publiku budú hlavne marketingoví, obchodní a finanční riaditelia a manažéri, a to naprieč všetkými odvetviami.


Zdroj: Blue Events

 

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk