KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Mastercard zahajuje novú éru biometrického overovania platieb

Odteraz už nemusí zákazník pri pokladnici zložito hľadať telefón alebo peňaženku. Nový spôsob platenia v kamenných obchodoch si vystačí len s úsmevom alebo mávnutím ruky.


Preverenú technológiu používanú na odomykanie smartfónov tvárou alebo odtlačkom prsta bude teraz možné využívať aj na urýchlenie platenia pri pokladnici. Novinku prináša nový program spoločnosti Mastercard Biometric Checkout. Jediné, čo sa bude od spotrebiteľov vyžadovať, budú oni sami.


V rámci aktuálne oznámeného globálneho spustenia programu Biometric Checkout bol predstavený aj technologický rámec, ktorý uľahčí zavedenie potrebných štandardov nového spôsobu platenia v obchodoch všetkých veľkostí, od veľkých reťazcov po malé rodinné predajne. Program totiž bankám, obchodníkom a poskytovateľom technológií predkladá súbor noriem, ktoré prispievajú k zaisteniu bezpečnosti a súkromia osobných údajov využívaných pri biometrickom overovaní platieb.


Z celosvetového prieskumu vyplýva, že 74 percent spotrebiteľov sa k biometrickým technológiám stavia pozitívne. Predpokladá sa, že trh s bezkontaktnými biometrickými technológiami bude mať do roku 2026 hodnotu 18,6 mld USD.


„Spôsoby, ako platíme, musia držať krok s tým, ako žijeme, pracujeme a obchodujeme. Dostupné spôsoby platenia preto musia spotrebiteľom ponúkať možnosti voľby spolu s vysokou úrovňou zabezpečenia. Cieľom nášho nového programu je zážitok z nakupovania ešte o ďalší stupeň vylepšiť ako pre zákazníkov, tak aj pre obchodníkov. Súčasne chceme poskytovať najvyššiu mieru zabezpečenia aj pohodlia,” povedal Ajay Bhalla, prezident spoločnosti Mastercard pre oblasť Cyber & Intelligence.


Do služby biometrického overenia platieb sa môžu spotrebitelia zaregistrovať priamo u partnerov programu Biometric Checkout spoločnosti Mastercard. Registráciu môžu vykonať buď priamo v obchode s pomocou obchodníka alebo aj z pohodlia domova prostredníctvom aplikácie. Akonáhle má spotrebiteľ svoje údaje zaregistrované, nemusí sa už pri pokladnici zdržovať hľadaním po vreckách alebo v kabelke. Po kontrole účtu sa len jednoducho usmeje do kamery alebo mávne rukou nad čítačkou a bude mať zaplatené. Nová technológia tak zaručuje rýchle a bezpečné platenie a súčasne dáva spotrebiteľom možnosť voľby, akým spôsobom chcú svoje nákupy platiť.


Nezanedbateľné sú aj výhody na strane obchodníkov, od urýchlenia transakcií a skrátenia radov pri pokladniciach cez zlepšenie hygieny až po vyššiu mieru zabezpečenia. Platobný systém možno navyše jednoducho prepojiť s vernostnými programami a personalizovanými ponukami, ktoré spotrebiteľom pomôžu nájsť tovar, o ktorý by na základe svojich predchádzajúcich nákupov mohli mať záujem.


Medzi partnerov spoločnosti Mastercard sa radia firmy ako NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID či Fujitsu Limited. Partneri programu sa na celom svete podieľajú na zavádzaní nových technológií v potrebnom rozsahu. Riadia sa pritom súhrnným rámcom minimálnych požiadaviek a smerníc, ktoré na účely využívania biometrických údajov na overovanie platieb v obchodoch určujú parametre zabezpečenia, spoľahlivosti rozpoznávania biometrických dát a zabezpečenia ochrany osobných údajov.


Prvú pilotnú prevádzku spustili spoločnosti Payface a St Marche. V rámci pilotného projektu nasadí reťazec St Marche technológiu spoločnosti Payface v piatich zo svojich supermarketov v São Paule. Zákazníci týchto supermarketov si svoje biometrické a platobné údaje môžu zaregistrovať pomocou aplikácie spoločnosti Payface. Potom budú mať možnosť svoje nákupy platiť iba úsmevom pre objektív kamery, bez potreby použiť platobnú kartu alebo mobilné zariadenia. Spustenie ďalších pilotných projektov je naplánované v krajinách Blízkeho východu a Ázie.


Spolu s nedávno predstavenými inováciami, ako sú programy Shop Anywhere, Enhanced Contactless (ECOS) či Cloud Point of Sale je program Biometric Checkout ďalším príspevkom spoločnosti Mastercard k evolúcii v platení. Účelom týchto inovácií je poskytovať spotrebiteľom a predajcom bezproblémové, flexibilné a bezpečné riešenia.


Zdroj: Mastercard

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk