KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Iniciatíva slovenských maloobchodníkov: Naše predajne sú zatvorené už viac ako 100 dní

Iniciatíva vo svojom vyhlásení upresňuje, že je to o viac ako 40 dní dlhšie, ako tomu bolo počas prvej vlny. Poukazuje v tejto súvislosti na to, že ostatných krajinách pristupujú k podpore domácich podnikateľov flexibilnejšie a pružne reagujú na zmeny v pandemickej situácii.


„Aj keď sú prevádzky zatvorené dlhodobo, schvaľujú ďalšie a ďalšie balíky podpory, ktoré umožňujú dotknutým segmentom prežiť. U nás stále používame pre maloobchod jediné dve schémy – na zamestnancov a na nájomné, pričom tieto boli schválené ešte počas prvej vlny (alebo tesne po nej) a odvtedy sa v oblasti podpory nezmenilo absolútne nič,“ uvádzajú predstavitelia Iniciatívy slovenských maloobchodníkov (ISKM).


Maloobchodníci, ktorí sú združení v ISKM aj z tohto dôvodu pracujú na žalobe, ktorú na štát budú podávať, aby si svoje odškodnenie vydobyli súdnou cestou. „Ak štát prevádzky zatvoril, mal by ich totiž aj dostatočne kompenzovať tak, aby sa podnikatelia nemuseli pozerať, ako ich dlhoročné podnikanie krachuje,“ uvádza sa v ich stanovisku.


Podnikateľom už totiž dochádza trpezlivosť – vláda SR rieši svoje vlastné problémy a na požiadavky ISKM nijako nereaguje. „Už koncom januára sme sa stretli s troma ministrami zodpovednými za rezorty, ktoré majú podporu na starosti. Dodnes sa však až na navýšenie podpory na zamestnancov nezrealizoval žiadny z navrhnutých bodov. Sme naozaj sklamaní a zúfalí a považujeme to už za cielenú likvidáciu sektora,“ reaguje na aktuálnu situáciu Daniel Krakovský, predseda Iniciatívy slovenských maloobchodníkov.


„Žiadali sme najmä o podporu fixných nákladov, ktoré podnikatelia stále musia platiť bez toho, aby mali možnosť zarobiť na svoje fungovanie. Zo strany ministra financií nám táto podpora bola prisľúbená, avšak zostalo iba pri sľuboch,“ dodáva D. Krakovský. Iniciatíva uvádza, že obchodníci majú množstvo nákladov, ktoré im nikto neprepláca a tieto tvoria často aj 65% všetkých nákladov, ktoré prevádzky majú. Z tohto je zrejmé, že podpora je nedostatočná. Navyše postupujúcim časom si už dodávatelia vyžadujú úhrady, prenajímatelia úhradu nákladov spojených s nájmom a prevádzky tieto náklady nemajú z čoho zaplatiť.


ISKM zároveň spúšťa plagátovú kampaň #podnikyvlikvidacii, ktorej snahou je upozorniť na tento problém. Pokiaľ vláda bude naďalej ignorovať pomoc malým obchodníkom, mnohí z nich skončia v likvidácii. Do kampane sa solidárne zapájajú aj veľkí členovia ISKM ako napr. NAY, LPP alebo Martinus, ktorí na tom v tomto momente možno nie sú až tak zle, ale chápu tiež situáciu tých najmenších obchodníkov s obrovským výpadkom tržieb.


Zdroj: Iniciatíva slovenských maloobchodníkov

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk