DATART vlani zbavil slovenské domácnosti vyše 15-tisíc starých spotrebičov
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 27. február 2020
Ročne sa na celom svete vyprodukuje približne 50 miliónov ton elektronického odpadu. Na jednu osobu tak pripadá šesť kilogramov elektroodpadu.
Len v roku 2019 zbavila spoločnosť DATART slovenské domácnosti vyše 15-tisíc spotrebičov, ktoré posunula na ekologickú likvidáciu. Myšlienku odovzdania starých spotrebičov podporuje aj vo svojej najnovšej kampani.
Odovzdať starý spotrebič, nefunkčné batérie či vyslúžené žiarovky môžu zákazníci v ktorejkoľvek DATART predajni na Slovensku. ,,Odovzdanie starého elektro výrobku nepodmieňujeme kúpou nového produktu z našej ponuky,“ vysvetľuje Sabina Boudová, marketingová manažérka spoločnosti DATART a dodáva: ,,V roku 2019 sme zo slovenských domácností odviezli a odovzdali na ekologickú likvidáciu až 15 344 spotrebičov. Išlo predovšetkým o chladničky, mrazničky či práčky, ktorých sa zákazníci ťažko zbavujú a túto úlohu ochotne prenechajú na nás. K tomuto počtu je, samozrejme, potrebné pripočítať množstvo elektroodpadu odovzdaného našimi zákazníkmi priamo v predajniach.“
Na ekologickú likvidáciu apeluje spoločnosť DATART aj vo svojej najnovšej kampani Šrotovné. ,,Cieľom je motivovať zákazníkov k udržateľným rozhodnutiam pri kúpe nového spotrebiča. Okrem toho, že zákazník dostáva zľavu pri kúpe nového a úspornejšieho výrobku, môže odovzdať svoj starý spotrebič a my zariadime jeho odbornú recykláciu,“ hovorí S. Boudová. Na odvoz starého spotrebiča môžu zákazníci využiť službu Prémiovej DATART dopravy, pri ktorej im zamestnanci zásielku privezú, vynesú, nainštalujú a odvezú starý spotrebič.
,,Uvedomujeme si vážnosť dopadu vyprodukovaného elektroodpadu na životné prostredie, a tak hľadáme spôsoby ako byť ekologicky zodpovednejší a snažíme sa implementovať nové procesy do našich bežných aktivít. Príkladom je balenie objednávok do použitých obalových materiálov,“ uvádza marketingová manažérka. Použité obaly využíva spoločnosť DATART pri reklamáciách a zasielaní reklamovaných produktov do servisu. ,,Objednávky zabalené do použitých materiálov na prvý pohľad spotrebiteľ často ani nespozná,“ dodáva S. Boudová.
Zdroj: DATART