Datart: Návštevnosť kamenných predajní stále rastie

Prístup na internet má podľa údajov Štatistického úradu SR už vyše 80 percent slovenských domácností. Napriek tomu stále rastie počet Slovákov, ktorí aj v súčasnom online svete navštevujú kamenné predajne. Ich obľúbenosť potvrdzujú štatistiky DATART predajní.


"Rastúca návštevnosť kamenných predajní nás každoročne presviedča o tom, že pre zákazníkov je stále dôležitý osobný kontakt s odborne vyškoleným personálom, na ktorý sa môžu v procese rozhodovania spoľahnúť,“ hovorí Sabina Boudová, marketingová manažérka DATART-u.


Kamenné predajne DATART-u navštívilo vlani o vyše 12 percent viac zákazníkov ako v roku 2018. "Najvyšší rast počtu zákazníkov hlásia bratislavské pobočky, ale značne sa zvýšila návštevnosť DATART predajní v Prešove, Martine a Trenčíne. Narastajúci trend však môžeme potvrdiť celoslovensky, teda vo všetkých 16 predajniach DATART na Slovensku,“ dodáva S. Boudová.


Zákazníci v kamenných predajniach nakupujú predovšetkým produkty, pri ktorých sa potrebujú poradiť a uistiť, že ich voľba je správna. "Na predajňu prichádzajú často s konkrétnym výberom produktov, ktorý si vytvorili online v pohodlí domova a potrebujú sa poradiť s odborníkom, ktorý zo zoznamu vytipovaných produktov majú napokon uprednostniť. Overujú si tiež kompatibilitu produktov a zaujímajú sa o kúpu doplnkových služieb,“ vysvetľuje S. Boudová.


V kamenných predajniach je najväčší záujem o IT produkty, rôznorodé príslušenstvo, nositeľnú elektroniku, produkty určené na osobnú starostlivosť, kávovary a robotické vysávače. Dôvodom návštevy kamenných predajní je tiež vyzdvihnutie objednávok vytvorených v internetovom obchode.


,,Osobné vyzdvihnutie patrí medzi obľúbené formy. Pre zákazníkov predstavuje komfortnú a rýchlu alternatívu doručenia tovaru, ktorá je bezplatná a dostupná vo všetkých predajniach,“ dopĺňa S. Boudová.


Zdroj: Datart

Video

V boji proti vírusom je úspešný UV ROBOT

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW