KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Nestlé Slovensko zlepšuje parametre ekologickej udržateľnosti

Ekologickú záťaž na životné prostredie spoločnosť priebežne znižuje od roku 2013. Deje sa tak vďaka niekoľkým aktivitám a investíciám, ktoré sú pravidelne sledované a vyhodnocované.


Energetická náročnosť výroby meraná na tonu produkcie v závode Prievidza sa konkrétne v roku 2016 znížila o 2,5 % a dosiahla hodnotu 2,38 GJ/t. Veľký dôraz je kladený aj na efektívne hospodárenie s vodou. Spotreba vody na tonu produkcie poklesla z 1,56 m3/t v roku 2015 na 1,49 m3/tv roku 2016.


Závod Carpathia v Prievidzi, ktorý v súčasnosti naplno využíva zelenenú energiu, od roku 2015 plní aj ambiciózny cieľ nulového skládkovania odpadu, čo znamená, že všetok odpad je buď recyklovaný alebo sa energeticky zužitkuje.
Dôraz je kladený na efektívnosť procesov a optimálne využitie zdrojov. Vytváranie zdieľaných hodnôt (Creating Shared Value, CSV) je koncept, ktorý rámcuje špecifický prístup k zodpovednému a udržateľnému podnikaniu. Prechádza naprieč celým hodnotovým reťazcom od získavania surovín cez výrobu, starostlivosť o rozvoj zamestnancov, až po zmeny portfólia.


Projekt podporujúci zdravý životný štýl Plus pre Vás od Nestlé prináša prostredníctvom internetového portálu užívateľom užitočné informácie a tipy doplnené radami a komentármi popredných špecialistov a odborníkov z oblasti výživy, pohybu a relaxu. Internetový portál www.plusprevas.sk je od roku 2016 prispôsobený aj ľuďom so zrakovým postihnutím.

 

„V roku 2016 sme začali realizovať projekt Viem, čo zjem, ktorý je lokálnou verziou programu Nestlé Healthy Kids. Ten funguje vo viac ako 80 krajinách sveta. Jeho obsahom je vzdelávanie detí základných škôl o základných a všeobecne uznávaných princípoch správnej výživy a vyváženého životného štýlu, s dôrazom aj na rozumnú konzumáciu sladkostí a zaradenia väčšieho množstva pohybových aktivít. V školskom roku 2016/2017 prejavilo záujem o prednášky 100 škôl, resp. 9000 detí z celého Slovenska, do druhého ročníka sa zapojilo viac ako 12 000 detí,“ uvádza Robert Kičina zo spoločnosti Nestlé Slovensko.


Projekt sa realizuje s odporúčaním Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a odborným garantom projektu je Úrad verejného zdravotníctva SR.


Nestlé Slovensko sa podieľa aj na medzinárodných programoch koncernu Nestlé v oblasti ekologickej a sociálnej udržateľnosti pestovania a dodávky kľúčových surovín, akými sú Nestlé Cocoa Plan pre kakao, Plán Nescafé pre kávu, či program certifikácie palmového oleja.


Dôležitá je aj podpora environmentálnej výchovy (napríklad projekt ekologickej osvety EKOROK pre žiakov základných a materských škôl v Prievidzi, ktorý má až 13-ročnú tradíciu), športovo-pohybové aktivity detí a mládeže (spolupráca so spoločnosťou Úsmev ako dar pri realizácii Športových hier pre deti z detských domovov, podpora mládežníckeho športu v regióne), či charitatívne iniciatívy (darovanie potravín Červenému krížu alebo Potravinovej banke Slovenska).

 

Pripravil: dk
Zdroj: Nestlé, redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk