mBank radikálne mení mobilné bankovníctvo
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 16. december 2014
mBank pokračuje v rozvíjaní svojho elektronického bankovníctva a prináša na slovenský trh bankovú aplikáciu pre mobilné telefóny. Tá využíva grafické rozhranie podobné úspešnému internetovému bankovníctvu, ktoré bolo predstavené tento rok vo februári.
Aplikácia umožňuje nielen prístup k bežným a sporiacim účtom, kartám, úverovým produktom a ďalším službám, ale tiež možnosť skontrolovať zostatok na účte ešte pred prihlásením, uskutočniť mobilné platby či vďaka inteligentnému vyhľadávaniu nájsť už tie realizované. Jej tvorcovia sa riadili heslom „ergonómia a rýchlosť bez zbytočností". Všetko je podriadené intuitívnemu ovládaniu, a tak napríklad pre prihlásenie do aplikácie alebo potvrdenie platby stačí zadať PIN kód. Pri prevodoch prostriedkov už klient nemusí poznať číslo účtu príjemcu. Aplikácia umožňuje poslať peniaze na telefónne číslo, ktoré si užívateľ pohodlne vyberie zo svojho telefónneho zoznamu. Napriek jednoduchému ovládaniu je bezpečnosť na prvom mieste a preto sa aplikácia v telefóne páruje s internetovým bankovníctvom. Pri prvom použití je potrebné prihlásiť sa cez počítač do internetového bankovníctva a prejsť párovací proces, ktorý naviaže konkrétny telefón na konkrétny účet. Navyše je potrebné každé ďalšie zariadenie spárovať osobitne prostredníctvom päť až osemmiestneho PIN kódu. Toto riešenie ponúka viac bezpečnosti ako prihlasovanie sa cez užívateľské meno a heslo. V prípade potreby je možné aplikáciu kedykoľvek zablokovať cez internetové bankovníctvo, alebo prostredníctvom mLinky.
Čo chcú zákazníci
Vývoju aplikácie predchádzala dlhodobá analýza najčastejšie využívaných funkcií, mobilných scenárov a zvykov klientov. Z výskumu agentúry IPSOS vyplynulo, že až 56 % obyvateľov Slovenska, ktorí používajú internet, presne vie, čo je to mobilné bankovníctvo. Pritom ďalších 39% o ňom vie, ale nie úplne konkrétne. Aktuálne mobilné bankovníctvo však využíva len 31% opýtaných. Zákazníci si z mobilu chcú zistiť zostatok na účte, zadávať platby, mať možnosť skontrolovať si históriu platieb, vyhľadať najbližší bankomat alebo pobočku banky či previesť peniaze prostredníctvom mobilného čísla. „mBank uviedla prvú verziu svojej mobilnej aplikácie v roku 2011. Tá bola ešte vo formáte Mobilné bankovníctvo 1.0.. S rozvojom chytrých mobilných telefónov sa však dramaticky zmenili možnosti ich využitia, preto teraz možno predstaviť druhú generáciu mobilného bankovníctva, ktorá je lepšia, pokiaľ ide o praktické použitie, rýchlosť a intuitívnosť. Aplikáciu plánujeme priebežne vylepšovať a budeme prinášať novinky aj na základe spätnej väzby klientov," uvádza Przemysław Kłobut, vedúci slovenskej organizačnej zložky mBank.
Ocenenie za inováciu
Aplikácia, ktorú mBank teraz predstavuje na Slovensku, už stihla získať niekoľko medzinárodných ocenení za inovácie a technologické prednosti. Na trh bude uvedená pre najpoužívanejšie platformy na Slovensku. Okamžite je dostupná pre klientov využívajúcich operačný systém Android a pre zariadenia iOS bude dostupná od januára 2015. Mobilná aplikácia mBank v rámci súťaže EFMA Awards 2014 v Barcelone predstihla viac ako 3000 finančných inštitúcií z viac ako 130 krajín sveta.
Vedenie účtu zdarma
V súčasnosti je mBank najväčšou bankou so samoobslužným modelom v strednej Európe. Za sedem rokov pôsobenia na českom a slovenskom trhu sa jej klientská základňa zvýšila na celkový počet 728 tisíc. mBank sa pritom aktívne zaujíma o potreby svojich klientov, a tak na jeseň uskutočnila hĺbkový interný prieskum ich potrieb. Vyplynulo z neho, že klienti potrebujú mať možnosť prístupu k svojim peniazom, pokiaľ možno bez poplatkov. Preto na Slovensku pribudne od 1. marca 2015 jeden výber z akéhokoľvek bankomatu mesačne zadarmo. Pri aktívnym využívaní platobnej karty môžu klienti získať bezplatne až ďalšie tri výbery. Súčasťou plánovaných zmien je aj výrazné zjednodušenie cenníka. "Druhým pozoruhodným zistením bolo, že v klientskej základni existujú dve veľké skupiny. Jedna aktívne využíva služby banky, posiela peniaze, platí kartou v obchodoch alebo na internete. Klienti z druhej skupiny využívajú mBank takmer výlučne na internetové transakcie. Pre uľahčenie situácie sme sa rozhodli dávať platobnú kartu už iba ako voliteľnú súčasť bankových služieb. Ten, kto platobnú kartu používa, ju bude mať stále zadarmo," vysvetľuje Michal Pokluda, riaditeľ produktu a segmentu mBank.
Zdroj: mBank a redakcia