KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Vianočné výklady budú menej osvetlené

Z aktuálneho prieskumu rakúskeho obchodného združenia Handelsverband konkrétne vyplýva, že bez vianočného osvetlenia budú v tomto roku dve tretiny rakúskych obchodníkov. Dôvodom je rast cien energií. Aké ďalšie kroky rakúski obchodníci podnikli?

 

Rakusko obchodnici energeticka kriza 

Náklady na elektrickú energiu vzrástli v susednom Rakúsku medziročne a v priemere až o 219 percent. V niektorých spoločnostiach dokonca prevyšujú celkový obrat, a preto sa prijímajú masívne protiopatrenia aj v oblasti retailu.


Ako odhaľuje prieskum, mnohé obchodné spoločnosti v Rakúsku rôznym spôsobom predchádzajú možnému nedostatku plynu a ďalším dopadom energetickej krízy. "Rakúsky obchod podnikol komplexné kroky k dosiahnutiu energetických úspor s cieľom prispieť k prekonaniu energetickej krízy. Tento sektor hospodárstva s najvyšším obratom, ktorý je zároveň druhým najväčším zamestnávateľom v krajine, tým preukazuje svoju zodpovednosť a ide vzorom ostatným," uviedol Rainer Will, generálny riaditeľ obchodného združenia. "Okrem doterajších krokov sa dve tretiny rakúskych predajcov tento rok zaobídu bez vianočného osvetlenia a tri štvrtiny obchodníkov plánuje znížiť teplotu v interiéri na 18-19°."


Aké opatrenia prijali rakúski obchodníci?

 

1. Energeticky úsporné opatrenia v oblasti osvetlenia

 

  • 3/4 všetkých rakúskych obchodných spoločností už plošne prešli na LED osvetlenie a plánuje to ďalších 11 %.
  • 36 % sa pri úspore nákladov na elektrickú energiu spolieha na detektory pohybu/svetelné senzory, 1/10 to zatiaľ len plánuje.
  • 39 % obchodníkov znížilo intenzitu osvetlenia, 16 % tak plánuje urobiť v dohľadnej dobe.
  • 1/2 vypína svetelné reklamy najneskôr 30 minút po uzávierke, 1/5 to má v pláne.
  • Bez vianočného osvetlenia sa tento rok zaobíde 64 % predajní.

 

2. Opatrenia na úsporu energie v oblasti vykurovania

 

  • 74 % obchodníkov zníži interiérovú teplotu v predajných priestoroch na jeseň/v zime na 18-19 stupňov, 63 % zníži teplotu v kanceláriách na 19 stupňov a celých 80 % zníži skladovacie teploty na 17-18 stupňov.
  • 92 % predajcov vykonáva pravidelnú údržbu vykurovania – ušetrí tak až 20 % energie.
  • V potravinárstve už 75 % obchodníkov nastavilo teploty chladenia na najvyššiu možnú hodnotu (v súlade s platnými hygienickými predpismi), 13 % to ešte len plánuje.

 

3. Opatrenia na úsporu energie v oblasti elektrických spotrebičov a vetrania

 

  • 45 % obchodov obmedzuje svoje vetracie systémy mimo otváracích hodín na minimum a 16 % to plánuje urobiť.
  • 2/5 obchodníkov preplo vetranie z nepretržitého na intervalové spínanie, ďalších 11 % to plánuje zrealizovať na jeseň/v zime.
  • 40 % už prerobilo všetky elektrické zariadenia do energetickej triedy A, 24 % to plánuje.
  • Viac ako 1/2 spoločností sa spolieha na časovače pre elektrické spotrebiče, 15 % to chce čoskoro zmeniť.
  • 2/3 spoločností po pracovnej dobe (namiesto pohotovostného režimu) vypínajú PC, tlačiarne, pokladnice, obrazovky, kávovary atď., 21 % to plánuje.
  • 1/3 obchodov má nainštalované fólie na okná odrážajúce slnko, 11 % tak len urobí.
  • 1/4 obchodníkov sa spolieha na solárne panely/fotovoltaiku na streche, 1/4 to plánuje v blízkej budúcnosti.

 

"Robíme všetko, čo je v našich silách, aby sme dosiahli ciele Európskej komisie v oblasti energetických úspor. Výsledky nášho prieskumu ukazujú, že mnohí rakúski maloobchodní predajcovia sú už priekopníkmi v oblasti šetrenia energiou. Naďalej budeme dôsledne kráčať touto cestou - aj keď to znamená, že mnohé výklady zostanú tento rok na Vianoce neosvetlené,“ hovorí R. Will.


Zdroj: Handelsverband Österreich, redakcia

 

Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk