Ako reagujú v nemeckom maloobchode na energetickú krízu?

Aktuálna energetická kríza zasiahla aj sektor maloobchodu. V Nemecku prijali maloobchodníci rad úsporných opatrení, ktoré im smerom k zákazníkom pomáha komunikovať špeciálna plagátová kampaň.

 

EHI energie sparen1  

V noci zhasíname alebo dvere sú síce zatvorené, no predajňa je otvorená. Aj to sú headliny kampane, za ktorou stojí nemecké združenie maloobchodníkov HDE. Maloobchodníci dostávajú plagáty, ktoré vysvetľujú význam redukcie nočného osvetlenia predajní a tiež dôvody, prečo dvere do predajní nie sú trvalo otvorené.


Nemecké združenie maloobchodníkov (HDE) vníma túto iniciatívu ako cennú podporu obchodníkov v oblasti transparentnej komunikácie opatrení na úsporu energie v maloobchode.


„Maloobchod bol zasiahnutý energetickou krízou dvakrát. Spoločnosti majú vyššie náklady a aj zákazníci znižujú svoje výdavky vzhľadom na rastúce vedľajšie náklady. V tejto fáze, ktorá je náročná pre spoločnosť ako celok, chceme prispieť k energetickým úsporám, a preto spúšťame plagátovú kampaň pre maloobchodníkov,“ hovorí generálny riaditeľ HDE Stefan Genth.

 

EHI energie sparen2


Kampaň sa zameriava na dve konkrétne opatrenia. Plagáty s nápisom „Dvere zatvorené, obchod otvorený“ naznačujú, že dvere predajní síce nie sú kvôli úspore energií trvalo otvorené, no zákazníci sú aj napriek tomu vítaní. Headline „Večer zhasíname!“ zase vysvetľuje skrátené časy svietenia.


Keď sú zatvorené dvere, do predajne spravidla vojde menej zákazníkov. Menej osvetlenia zase znižuje reklamný efekt pri pohľade z ulice. Preto združenie považuje za dôležité, aby zákazníci boli prostredníctvom plagátov informovaní o týchto zmenách, ktoré v konečnom dôsledku vedú k úspore energií.


Zdroj: HDE

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk