Ako reagujú v nemeckom maloobchode na energetickú krízu?
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 06. september 2022
Aktuálna energetická kríza zasiahla aj sektor maloobchodu. V Nemecku prijali maloobchodníci rad úsporných opatrení, ktoré im smerom k zákazníkom pomáha komunikovať špeciálna plagátová kampaň.
V noci zhasíname alebo dvere sú síce zatvorené, no predajňa je otvorená. Aj to sú headliny kampane, za ktorou stojí nemecké združenie maloobchodníkov HDE. Maloobchodníci dostávajú plagáty, ktoré vysvetľujú význam redukcie nočného osvetlenia predajní a tiež dôvody, prečo dvere do predajní nie sú trvalo otvorené.
Nemecké združenie maloobchodníkov (HDE) vníma túto iniciatívu ako cennú podporu obchodníkov v oblasti transparentnej komunikácie opatrení na úsporu energie v maloobchode.
„Maloobchod bol zasiahnutý energetickou krízou dvakrát. Spoločnosti majú vyššie náklady a aj zákazníci znižujú svoje výdavky vzhľadom na rastúce vedľajšie náklady. V tejto fáze, ktorá je náročná pre spoločnosť ako celok, chceme prispieť k energetickým úsporám, a preto spúšťame plagátovú kampaň pre maloobchodníkov,“ hovorí generálny riaditeľ HDE Stefan Genth.
Kampaň sa zameriava na dve konkrétne opatrenia. Plagáty s nápisom „Dvere zatvorené, obchod otvorený“ naznačujú, že dvere predajní síce nie sú kvôli úspore energií trvalo otvorené, no zákazníci sú aj napriek tomu vítaní. Headline „Večer zhasíname!“ zase vysvetľuje skrátené časy svietenia.
Keď sú zatvorené dvere, do predajne spravidla vojde menej zákazníkov. Menej osvetlenia zase znižuje reklamný efekt pri pohľade z ulice. Preto združenie považuje za dôležité, aby zákazníci boli prostredníctvom plagátov informovaní o týchto zmenách, ktoré v konečnom dôsledku vedú k úspore energií.
Zdroj: HDE