Manufaktura rozbehla v predajniach projekt BEZ OBALU

Česká kozmetická firma Manufaktura spustila v júli 2022 vo vybraných predajniach pilotný projekt predaja čapovanej kozmetiky BEZ OBALU. Reaguje tak na aktuálne trendy v oblasti ekológie a udržateľnosti a tiež na dopyt svojich zákazníkov po bezobalovom sortimente.

 

manufaktura bezobalu1

 

Hlavnou myšlienkou bezobalového predaja je úspora obalového materiálu, ktorý pri spotrebe kozmetiky vzniká. Zákazník môže fľaštičku využívať opakovane, čím ušetrí veľa jednorazového plastu. Nádoby, z ktorých sa kozmetika v predajniach Manufaktura čapuje, sa po vyprázdnení vracajú naspäť do výrobného závodu Manufaktury v pražských Čakoviciach, kde sú hygienicky vymývané a znovu sa následne používajú. Vďaka tomu nevzniká žiadny zbytočný odpad ani pri výrobe.

 

Benefitom pre zákazníkov je aj cenová úspora. Pri každom bezobalovom nákupe ušetria približne 20 % v porovnaní s cenou výrobku v originálnom balení.

 

Spoločnosť Manufaktura pre nový bezobalový projekt vybrala dva najpredávanejšie produkty - PIVNÝ ŠAMPÓN na vlasy s pravým českým pivom a SPRCHOVÝ GEL LOUKA s anti-pollution účinkom.

 

manufaktura bezobalu3

 

Ako systém predaja BEZ OBALU v predajniach Manufaktura funguje?

 

Do vybraných predajní Manufaktura si zákazník prinesie vlastnú čistú a uzatvárateľnú nádobu, do ktorej si načapuje pivný šampón alebo sprchový gel LOUKA. Univerzálnu fľaštičku s objemom až 500 ml si za poplatok môže aj kúpiť. Úspora obalov je pri vývoji kozmetiky dôležitým krokom.

 

„S obalmi všeobecne šetríme, využívame papier, PET, sklo a iné ľahko recyklovateľné materiály a tiež v tejto oblasti preferujeme českých dodávateľov,“ hovorí kreatívna riaditeľka spoločnosti Manufaktura, Bára Čechová.

 

V akých predajniach Manufaktura sa dá nakúpiť BEZ OBALU?

 

Čapovaný predaj kozmetiky môžu využiť zákazníci v Čechách aj na Slovensku, vo vybraných predajniach Manufaktura v Bratislave, Žiline a na českom trhu v Prahe, Pardubiciach, Brne, Ostrave a Zlíne.

 

Obaly sú pre Manufakturu veľkou témou už niekoľko rokov

 

„Už od roku 1991 prirodzene ctíme zásady udržateľného podnikania. Vždy sme hľadali cesty, ako produkovať čo najmenej odpadu. Vďaka vlastnému vývoju, výrobe a logistike máme všetky procesy priamo pod kontrolou a môžeme si napríklad dovoliť opakovane využívať distribučné kartónové krabice pre závozy tovaru. Naše fľaštičky sú vyrobené z PET v ČR, niekoľko rokov obsahujú 30 % recyklovaného plastu. Podiel recyklovaného plastu vo fľaštičkách sme v roku 2021 zvýšili na 50 %. Doposiaľ sa nám tým podarilo ušetriť viac ako 23 ton plastu. Predaj čapovaného sortimentu je ďalším logickým krokom,“ dodáva Čechová.

 

Zdroj a foto: Manufaktura

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk