TOP trendy: live - shopping, rýchle dodanie a virtuálny obchod

Maloobchod je čoraz viac prepojený, omnichannel prístup sa stáva nevyhnutnosťou. Podľa štúdie nemeckého inštitútu EHI „Connected Retail 2022“, sa maloobchodníci v budúcnosti chcú zamerať na zrýchlenie dodávok a digitálne kontaktné body.

 

trendy maloobchod EHI jun22 v

 

„Live-Shopping, rýchle dodanie a virtuálny obchod budú v nasledujúcich piatich rokoch patriť medzi kľúčové trendy v maloobchode, ktorý sa čoraz viac spolieha na virtuálne zážitky,“ hovorí Lars Hofacker, vedúci oddelenia výskumu elektronického obchodu z EHI.


Vývoj omnichannel služieb


Najdôležitejšou omnichannel službou je podľa ľudí s rozhodovacou právomocou v nemeckom maloobchode zobrazenie dostupnosti stacionárnych zásob v internetovom obchode. Až 94,5 % z opýtaných už túto službu ponúka alebo ju plánuje spustiť.


Pre opýtaných je dôležitá aj príležitosť zadania objednávky v predajni a jej následné doručenie domov. V súčasnosti túto službu ponúka alebo plánuje zaviesť 85,6 % opýtaných obchodníkov. Nasleduje služba Click & Collect s možnosťou platby v predajni (79,1 percenta). Video poradenstvo v predajni plánuje zaviesť pätina opýtaných.


Identifikované prekážky


Najväčšou výzvou je pre 70,4 % opýtaných IT oblasť, napokon hladko fungujúca IT infraštruktúra je základnou požiadavkou pre kvalitnú omnichannel službu. Druhá veľká úloha súvisí s nedostatkom kvalifikovaných pracovníkov, necelá polovica (49,6 %) označila za prekážku ďalšieho rozvoja ľudské zdroje. Priestor pre optimalizáciu vidí 43,5 % v logistike.


Správa zásob v reálnom čase


Pre optimálny nákupný zážitok zákazníkov má veľký význam manažment riadenia zásob. Väčšina opýtaných maloobchodníkov zobrazuje svoje zásoby v reálnom čase, bez ohľadu na to, či ide o stacionárneho obchodníka, omnichannel alebo e-shop. Pokiaľ ide o e-shopy, 71,3 % uvádza stavy v reálnom čase. Svoje stavy naprieč viacerými kanálmi spája do jedného systému v reálnom čase 63,1 % opýtaných. Pokiaľ ide o filiálky, svoj inventár v reálnom čase aktualizuje 60,2 % opýtaných.


Poznámka: Štúdia bola realizovaná v marci 2022 online formou na vzorke respondentov s rozhodovacou právomocou v nemecky hovoriacom maloobchode. Výsledky boli vyhodnotené anonymne. Takmer polovica účastníkov patrí do manažmentu alebo vrcholového manažmentu. 85 % pracuje pre stacionárneho maloobchodníka. Obchodné spoločnosti skúmaných osôb s rozhodovacou právomocou patria do rôznych odvetví, vzorka tak odráža rôznorodosť maloobchodu. Viac ako tretina účastníkov uvádza, že ich maloobchodná spoločnosť dosahuje tržby viac ako jednu miliardu eur (za ukončený finančný rok vo všetkých kanáloch).

 

redakcia
Zdroj: EHI

 

Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk