TOP 25 maloobchodníkov podľa tržieb za rok 2021

Dátová a analytická spoločnosť GlobalData zverejnila rebríček 25 najväčších maloobchodníkov podľa výšky tržieb za fiškálny rok 2021. Polovica z týchto obchodníkov vykázala medziročný nárast tržieb o viac ako 8 %, a to aj napriek výzvam súvisiacim s pandémiou.

 walmart v

 

Prieskum dokazuje, že maloobchodníci sa vzniknutej situácii dokázali rýchlo prispôsobiť, napokon aj s pomocou vylepšenia možností elektronického obchodu. Počas pandémie benefitovali tiež maloobchodní predajcovia farmaceutických výrobkov a predajcovia domácich či záhradkárskych potrieb.


„Všetkých 25 maloobchodníkov zaviedlo počas pandémie určité opatrenia na rozšírenie svojich obchodných operácií. Významní online obchodníci ako Amazon, JD.com a Alibaba dosiahli vo fiškálnom roku 2021 nárast tržieb o viac ako 20 %. Okrem toho zaznamenali v období rokov 2017 – 2021 kumulované ročné tempo rastu (CAGR) viac ako 25 %, čo bolo spôsobené výrazným zvýšením počtu aktívnych zákazníkov za rok, keďže kupujúci uprednostňovali nakupovanie cez e-shopy,“ konštatuje Divya Vootkuru, Business Fundamentals analytik zo spoločnosti GlobalData.


V znamení vylepšovania domovov


Tržby maloobchodných predajcov v segmente farmaceutických výrobkov podľa rebríčka GlobalData v roku 2021 vzrástli o 8 %. „Rast, ktorý zaznamenali títo farmaceutickí maloobchodníci, bol výsledkom zvýšenia spotreby liekov na predpis, uvoľnenia nových farmaceutických produktov a úspešnej distribúcie vakcín proti COVID-19,“ vysvetľuje D. Vootkuru.


Pozitívny rast prevádzkových a čistých príjmov zaznamenali aj maloobchodní predajcovia domácich a záhradkárskych potrieb. „Prieskum GlobalData poukázal na to, že 59,8 %** spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve využilo svoj voľný čas počas pandémie na osvieženie svojich domovov. Nový tovar do domácnosti si zakúpilo 29,5 % opýtaných a 13 % si zakúpilo nový nábytok. Prerábkou najčastejšie prechádzali pracovne, keďže si ľudia pripravovali pracovné kútiky na prácu z domu, no vynovenia sa dočkali aj jedálne a obývacie izby. Nebol to však len nový tovar do domácnosti, až 74,9 % opýtaných uviedlo, že majú v úmysle vyrobiť si doma niečo svojpomocne,“ dodáva D. Vootkuru.


Rastúce spoločnosti


Najväčší nárast tržieb zaznamenala počas minulého roka spoločnosť Seven & I. Tá dosiahla dvojciferný rast na úrovni 43,2 % medziročne a ukazovateľ CAGR sa vyšplhal na 9,3 %. Takýto vývoj dosiahla vďaka nárastu predaja v zámorí, a to najmä vďaka akvizícii Speedway spoločnosťou 7-Eleven.


Spoločnosť JD.com bola zase jediným veľkým hráčom, ktorý zaznamenal medziročný pokles prevádzkového zisku a čistého zisku o viac ako 60 %. Najväčší medziročný pokles tržieb o viac ako 15 % vykázala spoločnosť Couche-Tard.

 

Top 25 global retailers

(kliknite pre zväčšenie) 

 

„Ďalšími bodujúcimi hráčmi na trhu boli Walmart, Walgreens, Target, Ahold Delhaize, Tesco, Sainsbury’s, Nike, Albertsons a AEON. Všetkým sa podarilo vykázať vyše 50 % -tný nárast prevádzkového zisku. Pokiaľ ide o ziskovosť, 70 % z 25 najvýznamnejších maloobchodných spoločností vykázalo pozitívny medziročný rast, pričom tri spoločnosti (Nike, Sainsbury’s a Walgreens) zaznamenali viac ako 100 %-tný rast,“ dopĺňa výsledky analýzy D. Vootkuru.


Vo fiškálnom roku 2021 vykázalo viac ako 80 % z 25 najvýznamnejších maloobchodných spoločností medziročný nárast čistého zisku, pričom 11 maloobchodníkov zaznamenalo viac ako 50 %-tný rast. Vyššie tržby a lepší prevádzkový výkon, ako aj zníženie nákladov viedli k zvýšeniu čistého zisku v spoločnostiach Walgreens, Sainsbury, Loblaw, Costco, Best Buy, Carrefour, Ahold Delhaize, Amazon, Aeon, Kroger, Woolworths, Nike a Albertsons.


„Významné vylepšenia e-commerce sféry umožnili globálnym maloobchodníkom zamerať sa na zákaznícke a digitálne iniciatívy. Očakávame, že obchodníci budú vyvíjať nové obchodné modely na podporu spotrebiteľov v infraštruktúre bezkontaktnej komunikácie a tiež implementovať riadenie digitálneho dodávateľského reťazca na ďalšie zefektívnenie a rozšírenie obchodných operácií,“ dodáva na záver D. Vootkuru.


** Údaje sú prevzaté z prieskumu GlobalData, ktorý sa realizoval v máji 2020 na reprezentatívnej vzorke 2 000 respondentov z Veľkej Británie.


redakcia
Zdroj: GlobalData

 

Ilustračné foto: Walmart

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk