Kaufland Moja malá záhradka

Kaufland Moja malá záhradka

Kaufland Moja malá záhradka

Zahraničný retail opäť plný noviniek

Aj v druhej polovici zimy sme v oblasti retailu zachytili niekoľko informácií a tiež noviniek, ktorých cieľom je prispieť k pohodlnejšiemu nakupovaniu a intenzívnejšiemu nákupnému zážitku. Inovácie zároveň prinášajú úžitok aj samotným obchodníkom. Čo nás najviac zaujalo? Pozrite si náš stručný redakčný výber.

 zahranicie

 

 

Globus uvádza vlastnú značku jedál z čerstvých surovín

Hypermarkety Globus v Česku predstavia počas tohto roka až 100 výrobkov na raňajky, desiatu alebo obed z čerstvých surovín pod značkou Globus FRESH ‘N’ GO. Cieľom je pomôcť ušetriť ľuďom čas pri príprave pokrmov, avšak bez kompromisov pokiaľ ide o kvalitu.


Potraviny z čerstvých ingrediencií sú v posledných rokoch mimoriadne populárne a tento trend podporila aj pandémia. Rastie však najmä dopyt po pokrmoch z čerstvých surovín, ktoré sú chuťovo zaujímavé a atraktívne, vynikajú originálnou receptúrou, sú prepripravené a zároveň cenovo dostupné. Práve takéto výrobky pokrýva značka Globus FRESH ‘N’ GO, ktorú si môžu po novom zakúpiť zákazníci v českých hypermarketoch Globus. Ide o chladené pokrmy, ktoré spĺňajú najprísnejšie kritériá kvality. Portfólio zahŕňa vegánske alternatívy, zákazníci si môžu vyberať napríklad z ponuky zeleninových rezňov, rastlinných rezancov s príchuťou hovädzej teriyaki, či špeciality ako vegánske cordon bleu alebo rastlinná altenatíva rýb. Globus v tomto roku plánuje ponuku značky Globus FRESH ‘N’ GO výrazne rozširovať, má ísť až o stovku produktov, ktoré zákazníci nájdu aj v sekcii Zdravý svet. Táto sekcia ponúka 1100 alternatívnych potravín vrátane vegetariánskych a vegánskych. Značka FRESH ‘N’ GO dopĺňa celkové portfólio privátnych značiek hypermarketov Globus.

 

 

Na pulty sa dostala cibuľa, ktorá nespôsobuje slzenie

Slzenie, ktoré spôsobuje krájanie cibule, môže časť spotrebiteľov od používania tejto všestrannej a zdraviu prospešnej zeleniny odradiť. Črtá sa však zaujímavá možnosť zmeny. Skupina REWE začiatkom februára uviedla na pulty svojich nemeckých predajní nový druh cibule, pri ktorej sa tento sprievodný jav podarilo zažehnať. Inovatívna odroda cibule nesie označenie „Sunions“. 

 

cibula rewe 322

 

Okrem toho, že nespôsobuje slzenie, má aj iné prednosti. Biela buľva má jemnú skôr sladkastú chuť, ktorá sa skladovaním ešte zintenzívňuje. Dá sa konzumovať v surovom, varenom, praženom aj pečenom stave. Pre úvodnú fázu si pestovateľ cibule vybral REWE ako svojho jediného obchodného partnera v Nemecku. Prvé dni predaja však tejto cibuli predpovedajú sľubnú budúcnosť a zrejme nielen u tohto obchodníka.

 

 

Poľské multibrandy pozývajú do sveta módy, ktorý je plný inovatívnych riešení

Značky eobuwie.pl a MODIVO, ktoré ponúkajú portfólio stoviek značiek prémiového, športového a casual segmentu ako sú Guess, Calvin Klein, Pinko, Adidas, Fila či Nike nedávno otvorili v poľskom meste Radoma stacionárnu predajňu budúcnosti. Zákaznícky zážitok v ňom umocňujú použité technológie, obchod je dôkazom dokonalého prepojenia offline a online sveta.

 

modivo radoma 322 

Viac ako 10 000 produktov čaká na zákazníkov s okamžitou dostupnosťou a doručením už do 3 minút od objednania v predajni. Štandardný nákupný proces tu však nefunguje. Priestor predajne je totiž plne digitalizovaný. Zákazníci majú k dispozícii 38 staníc s tabletmi, 2 esize.me skenery, ktoré pomôžu s výberom správnej veľkosti a typu obuvi a 4 interaktívne skúšobné kabínky, s možnosťou ovládania svetla a objednávania iných veľkostí a produktov. Priamo na mieste pomáha zákazníkom s nákupmi nevšedný asistent predaja - humanoidný robot Pepper. Ten rozpozná emócie, poradí, poskytne informácie o koncepte predajne a dokonca pomôže pri vyzdvihnutí online objednávky. Predajne poľských značiek eobuwie.pl a MODIVO zákazníci nájdu aj vo Varšave, Krakowe, aj v susednej Českej republike, v pražskom nákupnom centre Nový Smíchov.

 

 

Rakúsky maloobchod stratil ekvivalent 80 futbalových ihrísk

Vyplýva to zo štúdie „S+M City-Retail Health Check“, ktorú nedávno zverejnilo rakúske obchodné združenie Handelsverband. Štúdia poskytuje pohľad na komerčnú situáciu a obchodné plochy 20 najväčších miest v Rakúsku. "Maloobchod a gastronómia patria neodmysliteľne k sebe. Oba sektory však následkami pandémie veľmi trpia, a preto sa výrazne zvyšuje miera neobsadenosti na najvýznamnejších nákupných uliciach krajiny. Miera neobsadenosti v centrách rakúskych miest je momentálne na úrovni 7,4 %. Celkovo sa už rakúsky mestský maloobchod v roku 2021 vyrovnával so stratou predajnej plochy viac ako 54 000 metrov štvorcových. Až 90 % mestských centier a periférií vo vidieckych regiónoch však nebol zobraný do úvahy. Extrapoláciou to vedie k strate predajnej plochy, ktorá dosahuje rozlohu 80 futbalových ihrísk,“ hovorí Rainer Will z rakúskeho obchodného združenia Handelsverband.


"Vzhľadom na zmenu mixu odvetví v domácich primárnych a sekundárnych mestách je tiež zrejmé, že najmä obchod s potravinami neustále rastie. Odevný priemysel sa naopak stretáva s problémami. Od roku 2014 jeho podiel klesol z 33 % na 29 %. Táto zmena bola dokonca významnejšia ako v ktoromkoľvek inom odvetví. Len maloobchod s módou stratil za posledných osem rokov približne 82 500 m² maloobchodnej plochy,“ hovorí Hannes Lindner generálny riaditeľ Standort + Markt.


V súčasnosti existuje v Rakúsku len 10 regiónov, ktoré vykazujú pozitívny vývoj predajnej plochy. Najväčšie prírastky možno pozorovať v regiónoch Dornbirn, Wiener Landstrasser Hauptstrasse, Amstetten a Linz. Turistické lákadlá ako Salzburg, Innsbruck a Viedeň utrpeli výrazným poklesom počtu prenocovaní v mestskom cestovnom ruchu, čo malo vážny dopad aj na vnútromestský obchod. Zatiaľ čo nárast miery neobsadenosti v centre Viedne bol v minulom roku mierny (z 3,4 % na 4,5 %), v Salzburgu bol nárast výrazne masívnejší, konkrétne to bolo o päť percentuálnych bodov (z 1,6 % na 6,6 %). V Innsbrucku sa v roku 2021 podariť pokles utlmiť, miera neobsadenosti bola – po citeľnom náraste v roku 2020 – opäť 2,4 %. Najväčšou výzvou z hľadiska voľných priestorov v centre mesta zostáva Wiener Neustadt, s 29,5% neobsadenosťou je na poslednom mieste v aktuálnom rebríčku.


„Aj keď doposiaľ nedošlo k veľkému úpadku podnikania – rakúsky maloobchod len v roku 2022 stratil viac ako 50 000 m2 maloobchodnej plochy. Zatiaľ čo v roku 2014 bol podiel maloobchodnej plochy na celkovej ploche 73,5 %, v súčasnosti klesá na 67,5 %. Je však jasné, že táto štrukturálna zmena by bola oveľa závažnejšia bez vládnych protipandemických opatrení,“ uzatvára H. Lindner.


Obrat situácie aktuálne komplikuje rastúca inflácia aj vojnový konflikt na Ukrajine. Podľa prieskumu Mindtake Research, ktorý bol realizovaný pre Handelsverband, má už 79 % všetkých rakúskych spotrebiteľov pocit, že ceny elektriny, paliva, bývania a produktov každodennej potreby v posledných mesiacoch prudko vzrástli. Vplyv inflácie na spotrebiteľské výdavky je vážny, 53 % Rakúšanov v posledných týždňoch znížilo svoje výdavky a 14 % je v súčasnosti zameraných len na nákup základného tovaru.

 

 

Walmart uvádza na trh virtuálnu skúšobnú kabínku

Spoločnosť Walmart sa počas posledných rokov úspešne etablovala aj v segmente módy. Svoj sortiment tak postupne rozširuje o ponuku trendového a dostupného oblečenia a doplnkov. Nezabúda pritom na inovácie a technológie, ktoré nákupy oblečenia, realizované online, dokážu výrazne uľahčiť a tiež zaatraktívniť.

 

zeekit 322


Po minuloročnej akvizícii Zeekitu, tvorcu poprednej dynamickej platformy virtuálnych skúšobných kabínok, teraz zákazníkom predstavuje technológiu, ktorá rúca bariéry nakupovania online. Jedným z najviac frustrujúcich aspektov nakupovania oblečenia online je totiž fakt, že zákazník netuší ako na ňom oblečenie bude v skutočnosti vyzerať. Walmart preto v spolupráci so Zeekit najnovšie prináša inkluzívny a personalizovaný digitálny zážitok, ktorý bude lepšie kopírovať fyzické nakupovanie. Novú technológiu sprístupnili používateľom aplikácie Walmart a Walmart.com. Ide o to, že voľbou funkcie „choose my model“ si zákazníci môžu vybrať modelku, ktorá najlepšie reprezentuje ich výšku, tvar tela a tón pleti, aby videli, ako na nich tovar bude vyzerať. Aktuálne je v ponuke 50 modelov, avšak spoločnosť plánuje uviesť na trh takmer 70 ďalších, ktoré ponúknu ešte širšiu škálu veľkostí, odtieňov pleti a farieb vlasov.

 

 

Inteligentné nákupné vozíky zlepšujú cestu zákazníka predajňou

Mincové zámky zaisťujú poriadok v predajni, pretože nakupujúci prinesie nákupný vozík späť do úložného boxu. Digitálne depozitné zámky to dokážu aj prostredníctvom digitálnych systémov odmeňovania a ešte je tu niečo viac. Kľúčovými slovami sú lojalita zákazníkov, cesta zákazníka a big data.


Nákupný vozík, presnejšie depozitný zámok, je prvým priamym kontaktným bodom drvivej väčšiny nakupujúcich v predajni. V spoločnosti Wanzl sa preto rozhodli tento proces funkčne integrovať do cesty zákazníka a následne nákupný košík použiť ako najdôležitejšieho spoločníka pri prechádzaní predajňou. Maloobchodníci takto môžu osloviť svojich zákazníkov skôr, ako skutočne vstúpia do predajne, a to ponukami na mieru a bonusovými kampaňami prostredníctvom reklamy v aplikácii. Týmto spôsobom sa dajú znížiť aj náklady na printovú reklamu. Aplikácia sa dá použiť na zobrazenie personalizovanej reklamy produktov, ktoré vlastník aplikácie zvyčajne kupuje, a to v ideálnom čase. Maloobchodníci zasa získajú dôležité údaje pre správu nákupného košíka a nákupné správanie zákazníkov. Každý jeden nákupný košík sa totiž dá presne sledovať.

 

wanzl 322

 

Zozbierané údaje pomáhajú definovať odporúčania pre údržbu nákupných košíkov ako aj počet, ktorý je v predajni skutočne potrebný. Okrem toho je možné presne a v reálnom čase sledovať trasy a časy, ktoré zákazníci strávia v jednotlivých častiach predajne. Podľa toho sa dajú v strednodobom horizonte vyvodiť závery, ktoré poslúžia pre optimalizáciu sortimentu, marketingové kampane alebo celkový dizajn predajne. Je tiež možné reagovať na zvyčajné špičky, čo vedie k optimalizácii rozmiestnenia personálu a znižovaniu času, stráveného v dlhých radoch pri pokladniciach. Wanzl Connect® je otvorene naprogramovaný tak, aby bolo možné integrovať aj digitálne produkty tretích strán.

 

 

Český reťazec COOP otvoril svoju prvú automatizovanú predajňu

Po zvučných retailových značkách ako sú Amazon, Tesco, Walmart, Aldi či REWE otvorila 16. marca 2022 svoju automatizovanú predajňu aj česká maloobchodná sieť COOP. Nový formát predajne, ktorý je otvorený nonstop a nevyžaduje stálu prítomnosť personálu, môžu zákazníci navštíviť v českých Strakoniciach. Pre nákup mimo bežných otváracích hodín potrebujú bankovú identitu a nainštalovanú špeciálnu aplikáciu. 

 

coop strakonice 322

 

Okrem pultov s lahôdkami a údeninami im bude k dispozícii celý sortiment, pričom platba prebieha štandardne pri samoobslužných pokladniciach. Po platbe zákazník z predajne odchádza. Reťazec plánuje otvorenie aj ďalších predajní tohto typu, najbližšie v Českom Krumlove. V rámci ďalšieho rozvoja sa chce zameriavať na stredné a menšie mestá, kde je dostatočný potenciál zákazníkov, ktorí zároveň uvítajú možnosť nákupu 24/7. Dodávateľom technologického riešenia je spoločnosť Knowinstore.

 


redakcia
Zdroj a foto: Globus, Wanzl, COOP, Walmart, Handelsverband, REWE, MODIVO

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk