KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Aké trendy dominujú vo vybavení obchodov pre rok 2022?

Medzinárodná súťaž EuroShop RetailDesign Award každoročne predstavuje a vyhodnocuje zaujímavé koncepty predajní. Na tie, ktoré sa v tomto roku dostali do užšieho výberu, sa bližšie pozrela expertka na vybavenie predajní z nemeckého obchodného združenia EHI, Claudia Horbert a identifikovala najmarkantnejšie trendy v medzinárodnom maloobchodnom dizajne.

 trendy 2202

  

Pohoda a byť „cool“


Pri dizajnovaní predajní je aj naďalej preferovaným materiálom drevo, ktoré výborne symbolizuje filozofiu udržateľnosti. Šetrnosť k životnému prostrediu sa však do vzhľadu predajných miest premieta aj použitím iných prírodných a najmä recyklovaných materiálov. Často sa využívajú produkty, ktoré sa už v bežnom živote nedajú použiť, no pri zariaďovaní predajní dostávajú druhý život. Pokiaľ ide o drevo, využívajú sa rôzne druhy, čo v kombinácii s jemnými a teplými farbami vytvára útulnú atmosféru. Zakomponovaním kovových častí, betónu a mriežok získava priestor zaujímavý technický dizajn.


Plasty a životné prostredie


Príležitosť pre uplatnenie dostávajú nové ekologické materiály, plastové obklady či zvyšky, pochádzajúce z textilného priemyslu. Poskytujú správny impulz pre nové, udržateľné koncepty predajní.

 

trendy 2202


Maloobchod a spoločenská zodpovednosť


Moderné predajne zapájajú svojich zákazníkov intenzívnejšie do interaktívnych príbehov. V súčasnosti je to už viac o zážitku, než len o kúpe tovaru – predajňa sa stáva spoločenským priestorom, miestom komunitných stretnutí, s kaviarňami a reštauráciami, osobnými službami, umeleckými galériami, co-workingovými priestormi, čítaniami, workshopmi a mnohými ďalšími integrovanými funkciami.


Nakupovanie sa tiež častejšie prelína so stravovaním, prácou a zábavou, obchodné priestory slúžia viac ako len jednej funkcii. Veľmi dôležitou sa preto stáva flexibilita, a to nielen pri prepínaní medzi rôznymi kategóriami, ale aj pri prechodoch medzi rôznymi segmentmi a oblasťami.


Čerstvé a lokálne potraviny 


Pri pohľade na potravinový segment vidno, že moderné supermarkety pripisujú veľký význam čerstvosti, lokálnym produktom a gastronómii. Rozširujú svoje oddelenia čerstvých produktov, berú svojich zákazníkov na kulinárske cesty a reagujú na meniace sa spotrebiteľské návyky. Zo supermarketov vznikajú atraktívne a inšpiratívne potravinové haly.

 

trendy 2202


Roboty a digitálne zrkadlá


Zákazníci očakávajú bezchybný nákupný zážitok. Koncepty moderných predajní preto ponúkajú rôzne omnichanel zážitky s využitím digitálnych nástrojov a služieb. V predajniach sa viac objavujú herné dotykové body a kútiky pre selfie, bežecké trasy pre analýzu bežeckého štýlu, v skúšobných kabínkach a v kozmetickom oddelení sú inštalované už aj digitálne zrkadlá. V jednom thajskom supermarkete dokonca zákazníkom asistuje robot, ktorý im radí, odporúča špeciálne ponuky a v prípade potreby kontaktuje skutočný personál.


Pandémia ukázala cestu, ako predajne tvoriť a dizajnovať inak, aby sa dokázali prispôsobiť novému nákupnému správaniu a spotrebiteľským vzorcom. Čím viac sa život sa stáva digitálnym, tým viac ľudia hľadajú zážitky z reálneho sveta, ktoré im pomôžu zapojiť všetky zmysly. Zákaznícka skúsenosť sa tak stáva dôležitejšou než samotná transakcia s obchodníkmi.

 

Zdroj a foto: EuroShop RetailDesign Award 2022/EHI

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk