KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Česi kupujú v hobbymarketoch najmä potreby pre pestovanie

V Česku v súčasnosti ťažko narazíte na človeka, ktorý nikdy nezavítal do hobbymarketu. Väčšina českých zákazníkov do týchto predajní vyráža niekoľkokrát za rok.

 cz hobbymarket

 

Z ďalších zistení nedávneho prieskumu agentúry Nielsen Admosphere vyplýva, že v hobbymarketoch Česi najčastejšie nakupujú potreby pre rastliny a pestovanie, nasleduje nákup potrieb pre dielňu a napokon izbových a vonkajších rastlín. Prieskum bol realizovaný formou online zberu na vzorke 500 respondentov internetovej populácie Českého národného panelu. Išlo o respondentov starších ako 15 rokov.


Hobbymarkety sú v Česku obľúbené


V súčasnosti ich aspoň občas navštevuje až 95% opýtaných. Ľudí, ktorí do týchto predajní nechodia je len 5%. Až 40% ľudí, ktorí sa zúčastnili tohto prieskumu, navštevuje hobbymarkety raz za tri mesiace alebo aspoň raz za pol roka. Štvrtina sa dokonca na tieto predajné miesta vydáva raz mesačne a častejšie.


Pokiaľ ide o tovary, ktoré v týchto predajniach zákazníci najčastejšie nakupujú, sú to najmä potreby pre rastliny a pestovanie (osivá, substráty, hnojivá, kvetináče a podobne; 45%), potreby pre dielňu, najmä náradie alebo spojovací materiál (44%) a napokon izbové alebo vonkajšie rastliny a kvety (42%). Zrejme neprekvapí, že potreby pre dielňu sú výrazne častejším tovarom v košíkoch mužských zákazníkov, zatiaľ čo potreby pre rastliny aj samotné rastliny sú zasa doménou žien.


Zhruba tretina opýtaných tiež chodí do hobbymarketov kvôli nákupu farieb či tapiet (35%), iných potrieb pre záhradu (záhradná technika, grily, bazény a podobne; 34%), osvetlenia alebo elektro sortimentu (32%). Medzi najmenej frekventované tovary patrí v týchto predajniach napríklad interiérový nábytok (5%) a kúrenie, klimatizácia a vetranie (4%).


Rozhodujúce faktory


Pokiaľ ide o obľúbené miesta nákupov, respondenti tohto prieskumu najčastejšie nakupujú v hobymarketoch OBI (34%), na druhom mieste sa umiestnil Hornbach (21%) a na treťom Bauhaus (10%). Obľúbený hobbymarket nemá zatiaľ 11% opýtaných Čechov.


A čo patrí medzi dôležité faktory, ktoré ovplyvnia výber konkrétneho hobbymarketu? Na prvom mieste sú ceny, dôležitosť im pripisuje 68% nakupujúcich, nasleduje dostupnosť predajne (62%) a na treťom mieste je šírka ponúkaného sortimentu (56%).


Ak by sme sa pozreli na veľkosť útraty za jeden nákup potrieb pre domov, stavbu alebo záhradu, najčastejšie nepresiahne tisíc českých korún (64%), medzi tisíc a tritisíc českými korunami v hobbymarketoch jednorazovo utratí 29% Čechov a viac iba 7% ľudí.


Zdroj: Nielsen Admosphere
Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk