Pandémia podporila Click & Collect a online trhoviská

Meniace sa pandemické opatrenia a zatváranie predajní ovplyvnili v uplynulom roku spotrebiteľské zvyky vo väčšine krajín sveta. Zároveň sa však otvorili nové možnosti. To, o čom sa do začiatku pandémie len šepkalo sa veľmi rýchlo stalo realitou.

 

click and collect

 


Zaujímavé vývojové trendy vyplynuli zo štúdie HDE Online Monitor 2021, ktorú realizovalo Nemecké združenie maloobchodníkov (HDE). Jedným z takýchto trendov je, že v Nemecku významne narástol záujem o službu Click & Collect, teda vyzdvihnutie tovaru objednaného online alebo telefonicky v kamennej predajni. Zároveň sa zvýšil podiel predaja tovarov kamenných obchodov prostredníctvom online trhovísk.


„Opakované zatváranie maloobchodných predajní a obmedzené možnosti nákupov počas pandémie, prinútili zákazníkov a maloobchodníkov hľadať nové cesty a aktuálne možnosti. Nemeckými spotrebiteľmi bola napríklad v uplynulom roku veľmi dobre prijatá služba Click & Collect. Výdaj vopred objednaného tovaru zároveň pomohol mnohým obchodníkov zmierniť pokles tržieb z dôvodu zatvorenia predajní,“ hovorí zástupca výkonného riaditeľa HDE Stephan Tromp. Podľa zistení online monitora HDE až tri štvrtiny nemeckých používateľov internetu o tejto službe vie.


Minulý rok dokázali maloobchodníci v Nemecku prostredníctvom Click & Collect vygenerovať tržby v celkovom objeme 4,6 mld. €. Zodpovedá to podielu viac ako šiestich percent na celkovom online predaji v roku 2020. Až 44 percent používateľov internetu v tomto prieskume zároveň uviedlo, že túto službu v roku 2020 využili aspoň raz. Najväčší podiel na predaji týmto spôsobom dosiahli v Nemecku obchodníci v odvetviach elektro (27%), móda a doplnky (21%) a voľný čas a hobby (15%).


„Služba Click & Collect bude zrejme zohrávať veľmi dôležitú úlohu aj po pandémii," uviedol S. Tromp. Údaje z online monitora HDE totiž ukazujú, že takmer 60 percent zákazníkov, ktorí túto službu aspoň raz využili, uvažujú o jej využívaní aj v budúcnosti, v období po pandémii.


K veľkému nárastu však na nemeckom trhu prišlo aj v prípade predaja prostredníctvom online platforiem. Konkrétne išlo o rast o viac ako 40 percent. Výsledkom je napríklad aj to, že Amazon aktuálne dosahuje 53 percentný podiel na celkovom nemeckom online maloobchodnom predaji.


Pokiaľ ide o aktivity kamenných maloobchodníkov v oblasti online predaja, tie sa v uplynulom roku naďalej zvyšovali a až 45 percent z nich je v súčasnosti zastúpených už aj na internete. Zároveň ale dochádza k poklesu predajcov s vlastným online obchodom. „Dôležitosť online trhovísk neustále rastie. V súčasnosti veľa kamenných obchodníkov využíva príležitosť predávať tovar online bez toho, aby si museli založiť vlastný online obchod, “pokračuje S. Tromp.


Celkový maloobchodný online predaj v Nemecku v roku 2020 dosiahol hodnotu 73 mld. €. Ide o nárast o takmer 14 mld. € a o 23 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom.


Zdroj: Nemecké združenie maloobchodníkov (HDE)

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk