KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

ROSSMANN otvorí v Česku nové predajne a ďalšie zmodernizuje

Drogistická sieť ROSSMANN minulý rok opäť upevnila svoju pozíciu významného hráča na globálnom aj českom trhu. Koncern zakončil rok 2020 s obratom vo výške 10,35 miliardy €, čo predstavuje medziročný nárast o 3,5%.

 

ROSSMANN

 

Tržby v Českej republike sa v porovnaní s rokom 2019 zvýšili o 8,1%. K úspechu prispel napríklad aj digitálny vernostný program, modernizácia a rozširovanie predajní, brandová kampaň a zaraďovanie nového sortimentu do ponuky.


Česko a ďalšie krajiny


Materská spoločnosť siete drogérií ROSSMANN Dirk Rossmann GmbH dosiahla v roku 2020 tržby 10,35 mld €. V porovnaní s rokom 2019 tak koncern, ktorý prevádzkuje cez štyri tisícky predajní v ôsmich európskych krajinách, navýšil svoj obrat o 3,5%. Významný podiel na úspechu spoločnosti má tiež expanzia do nových lokalít, modernizácia súčasných predajní a investície do technológií, ktoré zákazníkom uľahčujú nákupy. Výhodou je aj široký sortiment produktov, ktorého súčasťou sú aj produkty privátnych značiek.


Viac ako polovicu svojich predajní prevádzkuje ROSSMANN v Nemecku, kde jeho obrat oproti predchádzajúcemu roku stúpol o 4,7% na 7,33 mld. €. V dcérskych spoločnostiach, t.j. v Českej republike, Poľsku, Maďarsku, Španielsku, Turecku, Albánsku a Kosove, vzrástol obrat spoločnosti celkom o 2% na 3,02 mld. €.


V súčasnej dobe zamestnáva celý koncern 56 300 ľudí a prevádzkuje celkom 4 244 predajní, čo je o 156 viac predajní ako v roku 2019. Aj tento rok počíta koncert ROSSMANN s ďalšou expanziou. Plánuje investície v celkovej výške 200 miliónov € a v rámci Európy otvorenie ďalších 195 predajní.


Rýchly rast


Na českom drogistickom trhu sa spoločnosti ROSSMANN minulý rok podarilo navýšiť tržby medziročne na 4 miliardy CZK, čo podľa údajov spoločnosti Nielsen predstavuje v porovnaní so zbytkom trhu o tri percentuálne body rýchlejší rast. V období 2018-2020 rástol ROSSMANN v porovnaní s konkurenciou viac ako dvojnásobným tempom. Svoj obrat zvýšil o 22%.


Aj keď rok 2020 priniesol rad obmedzení súvisiacich s koronavírusovou pandémiou, dokázal sa reťazec ROSSMANN prispôsobiť meniacim sa podmienkam pre prevádzku predajní. Počas minulého roka sa tejto sieti podarilo zrealizovať aj niekoľko projektov, napríklad zavedenie samoobslužných pokladníc a spustenie digitálneho vernostného programu.


Samoobslužné pokladnice


Pokiaľ ide o samoobslužné pokladnice, pre pilotný projekt boli vybrané dve pražské predajne ROSSMANN v OC Arkády Pankrác a OD Máj. Projekt samoobslužných pokladní bol spustený okrem iného za účelom skvalitnenia služieb práve v dôsledku opatrení vzniknutých počas pandémie. Pokladnice sú bezhotovostné a podporujú bezkontaktný nákup, čo celý nákupný proces urýchli.


Pre svojich zákazníkov ROSSMANN v roku 2019 v Čechách spustil tiež digitálny vernostný program ROSSMANN CLUB, ktorého členom prostredníctvom mobilnej aplikácie prináša výhodné ponuky a zľavové akcie. Počas niekoľkých mesiacov sa táto aplikácia stala jednou z najsťahovanejších aplikácií svojho druhu v Českej republike.

 

ROSSMANN samoobslužné pokladnice


Modernizácia predajní a ďalšia expanzia


V súčasnosti prevádzkuje drogistická sieť ROSSMANN v Českej republike 148 predajní, v ktorých každoročne obslúži 15 miliónov zákazníkov. Predajne priebežne modernizuje tak, aby sa v nich zákazníkom nakupovalo čo možno najlepšie, a zároveň hľadá ďalšie atraktívne priestory v zaujímavých lokalitách pre nové pobočky. Iba za posledné tri roky ROSSMANN zmodernizoval 62 predajní a otvoril viac ako 20 nových.


„Snažíme sa, aby všetky naše pobočky boli prehľadné, komfortné a dostupné čo najviac ľuďom. V minulom roku sme otvorili 10 nových predajní, a to aj v mestách, v ktorých sme doposiaľ žiadne zastúpenie nemali. Investovali sme tiež do rekonštrukcie 15 existujúcich predajní, aby sme zákazníkom zaistili pohodlné nákupy v modernom, vzdušnom prostredí. Tento rok máme v pláne otvoriť 10-15 nových pobočiek a zároveň zmodernizovať 15 existujúcich predajní,“ komentuje úpravy predajní a expanziu spoločnosti ROSSMANN v poslednom roku manažérka komunikácie ROSSMANN v Českej republike Olga Stanley.


Projekty na tému ekológia


Jedným z pilierov, na ktorých je postavený ekonomický úspech spoločnosti, je ekologicky zodpovedné podnikanie. ROSSMANN sa profiluje ako spoločensky zodpovedná firma, ktorá ponúka udržateľné produkty ohľaduplné k životnému prostrediu. Privátne značky sú napríklad označené pečaťou Receptúra bez mikroplastov. Stále viac produktov privátnych značiek má tiež obaly vyrobené z recyklovateľného plastu. V roku 2019 reťazec zaviedol vo vybraných predajniach plniace stanice na značkovú drogériu bez obalu, kde si môžu zákazníci načapovať tekuté umývacie a čistiace prostriedky, drogériu a kozmetiku do opakovane použiteľných nádob.


Za úspechom značky je aj stratégia spoločenskej zodpovednosti, ktorá prepája charitatívnu činnosť s ďalšími aktivitami spoločnosti. V roku 2020 odštartoval ROSSMANN vlastný charitatívny projekt KDE SRDCE POMÁHA zameraný na podporu tých, ktorí sa ocitli v neľahkej životnej situácii.


Zdroj a foto: ROSSMANN

 

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk