KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Kto vyhral v súťaži Retail Innovation Awards 2020?

Podujatie „eCOMMERCE / TECH DAY“ sa u našich západných susedov opäť nieslo aj v znamení vyhlasovania výsledkov súťaže, ktorú každoročne organizuje rakúske obchodné združenie Handelsverband.

 

austrianinovations v

 

 

Ocenenia si začiatkom septembra odniesli obchodné spoločnosti za použitie inovatívnych riešení v obchode. Zúčastniť sa mohli spoločnosti pôsobiace na rakúskom trhu v maloobchode, veľkoobchode / B2B a elektronickom obchode. Súťaž prebiehala v troch kategóriách: Najlepšie in-store riešenie v obchode, Najlepšie online alebo mobilné riešenie, Najlepšia omnichannel inovácia.

 

O víťazoch rozhodovala porota, ktorú tvorili členovia zodpovední za inovácie v členských spoločnostiach obchodného združenia. Porote predsedal úspešný inovátor, Werner Wutscher.


Užší zoznam najlepších projektov bol zostavený vopred z viac ako 50 návrhov, pričom na shortlist bolo následne nominovaných deväť spoločností. Porota nakoniec určila troch víťazov. Ocenenia odovzdal Werner Wutscher, zakladateľ spoločnosti New Venture Scouting a vedúci „Omnichannel & Innovation“ oddelenia v rámci obchodného združenia spolu s Georgom Hanschitzom, ktorý je v spoločnosti Huawei zodpovedný za vývoj a partnerstvá v oblasti ekosystému.


V kategórii „Najlepšie riešenie v obchode“ boli nominovaní:


• SanLucar & Barcotec za inteligentnú chladničku znižujúcu plytvanie potravinami
• Billa & Shopreme za riešenie „Billa Scan & Go“
• Gebol & Touchbud za inovatívnu informačnú obrazovku v regáli


Víťazstvo v tejto kategórii získala spoločnosť SanLucar & Barcotec. SanLucar je popredný medzinárodný výrobca čerstvého ovocia a zeleniny, ako aj smoothies a džúsov.


„Chceli sme informácie o stave nášho tovaru v predajniach v reálnom čase, aby sme sa vyhli plytvaniu potravinami a mali v regáloch toľko tovaru, koľko si zákazníci v danom čase chcú kúpiť,“ uvádza Alexander Thaller, riaditeľ spoločnosti SanLucar Rakúsko.

 

Spolu s rakúskym expertom na digitalizáciu, spoločnosťou Barcotec, sa podarilo uviesť na trh inteligentnú chladničku. Tá zabezpečí, že výrobky sú čerstvé a naskladnené v množstvách, ktoré zodpovedajú aktuálnej potrebe trhu. Každá chladnička sa stáva sebestačným predajným stánkom s minimálnym rizikom znehodnotenia tovaru. Chladnička dokáže nezávisle bez ľudskej interakcie, hlásiť, kedy sa tovar vkladá a vyberá, ale zároveň nepretržite oznamuje dátumy expirácie priamo do sídla spoločnosti SanLucar. Každý pohár s ovocím je identifikovaný špeciálnymi čítacími zariadeniami, ktoré sú založené na technológii mikročipov. Jediným stlačením tlačidla, pomocou rádiového čipu, umožní presné plánovanie výroby. Ďalším pozitívom sú znížené personálne požiadavky v maloobchode. Zamestnanci v prípade tohto zariadenia nemusia kontrolovať dátum spotreby. Spoločnosť SanLucar zasa dokáže lepšie vyhodnotiť, ktoré produkty sa predávajú lepšie, v ktoré dni a v akom čase.


"Sledovanie dátumov spotreby v inteligentnej chladničke vedie k zníženiu plytvania potravinami, ale aj k zníženiu intralogistických a výrobných nákladov. V praxi to znamená menšiu spotrebu surovín, lepšie plánovanie personálu a menej ciest. Aj keď sa neustále navrhujú medzinárodne porovnateľné riešenia, v Rakúsku ukazujeme už mesiace, čo v praxi znamená digitálna kompetencia,“ dopĺňa A. Humer.

 

V kategórii „Najlepšie online alebo mobilné riešenie“ boli nominovaní:


• Markta za rozvoj virtuálneho farmárskeho obchodu
• Greenstorm & Monkee za svoju inovatívnu šetriacu aplikáciu
• Thalia za spoločný adresár kníhkupectva shopdaheim


V druhej kategórii „Najlepšie online alebo mobilné riešenie“ zvíťazilo trhovisko eBike Greenstorm, ktoré spolupracuje so startupom Monkee. Monkee je aplikácia, ktorá pomáha spotrebiteľom šetriť na určitých cieľoch alebo produktoch. Jedným kliknutím je možné vyplatiť sumy a aplikácia pripomenie cieľ úspory.


„Fyzická zdatnosť sa stretáva s finančnou zdatnosťou. V prípade spoločností Greenstorm a Monkee sa pustili do spolupráce dve spoločnosti, pre ktoré sú udržateľnosť a inovácia neoddeliteľne spojené pojmy. Monkee podporuje našich zákazníkov pri dosahovaní ich cieľa mať vlastný eBike a zároveň zvyšuje lojalitu pri následných nákupných rozhodnutiach. Sme radi, že práve tento projekt bol ocenený cenou Retail Innovation Award,“ uviedol Philipp Zimmermann, generálny riaditeľ spoločnosti Greenstorm Mobility GmbH.

 

V kategórii „Najlepšia omnichannel inovácia“ boli nominovaní:


• Intersport za rozvoj decentralizovaného webového obchodu pre všetkých partnerov Intersportu
• Thermen-Bauernladen Bad Waltersdorf za integráciu stacionárneho farmárskeho obchodu, internetového obchodu a cestovného ruchu
• Red Zac (Euronics Austria) za instore displej SmartZAC v predajni


Víťazstvo si napokon odniesla Red Zac, ktorá v spolupráci so softvérovou spoločnosťou Iconparc vybudovala virtuálny svet v predajni budúcnosti a to pomocou inteligentného interaktívneho digitálneho panelu.


„S našim smartZAC sme urobili ďalší krok v smere skvalitňovania poradenských kompetencií,“ vysvetľuje člen predstavenstva Red Zac Peter Osel. Až 1,8 m vysoký digitálny panel predstavuje interaktívny systém, ktorý umožňuje veľmi rýchly a komplexný prístup k sortimentnej ponuke. „Tento smart point je virtuálnou predajňou a poradcom zároveň,“ dodáva Brendan Lenane, CMO spoločnosti Red Zac.


Prvý 4K dotykový displej tejto veľkosti sprostredkováva brilantný obraz a výsledky vyhľadávania v milisekundách. Zariadenie sa obsluhuje dotykovo, je jednoduché a užívateľsky príjemné. Predajní poradcovia majú k dispozícii aj smartZAC tablety, čo je mobilná verzia veľkého smartZAC panelu. Vďaka nemu môžu zákazníkom poskytovať poradenstvo v rámci predajného rozhovoru, počas prechádzania predajňou. „Ak zákazník potrebuje čas na rozmyslenie, všetky informácie o produkte mu jednoducho pošleme na smartphone. Samozrejmosťou je aj možnosť vytlačiť podklady k produktu v predajni,“ dodáva P. Osel.


redakcia
Zdroj a foto: Handelsverband.at, Elektrojournal.at, pressebox.de

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk