Koľko minú Rakúšania za školské pomôcky?

Náklady na štartovací balíček pre školáka sa v Rakúsku vyšplhali až do výšky 300 €. Uvádza to aktuálny prieskum Consumer Check. Výdavky spojené s nástupom do školy analyzovalo Rakúske obchodné združenie Handelsverband v spolupráci s MindTake Research a idealo.at.

 

skolskepotreby2020

 

 

Rovnako ako v minulých rokoch, aj teraz boli prvou voľbou pre nákup školských pomôcok kamenné predajne. Konkrétne až 61% respondentov tohto prieskumu sa spoľahne na nákup tohto sortimentu v niektorej zo špecializovaných predajní so školskými potrebami. Druhé miesto patrí supermarketom (30%) a tretie diskontom (29%).


Kamenní alebo internetoví obchodníci? 


Zo začiatku školského roka sa tak v Rakúsku tešili najmä kamenní obchodníci. „Pre šesť z desiatich Rakúšanov je nakupovanie v najbližšej kamennej predajni s týmto sortimentom prvou voľbou, pokiaľ ide o nákup školských potrieb,“ vysvetľuje Rainer Will, výkonný riaditeľ Handelsverband.


„Priemerné výdavky spojené s nástupom do školy sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšili. V tomto roku až o 8 percent na 103 €. Vzhľadom na súčasné zložité časy je tento nárast prekvapivý, na druhej strane mali výdavky domácností počas pandémie klesajúci charakter. Najštedrejší sú v tomto obyvatelia Tirolska (137 €), nasledujú obyvatelia Dolného Rakúska (128€) a Viedenčania (109 €), “uvádza R. Will. V roku 2019 pritom boli priemerné celonárodné výdavky na nákup školských potrieb na úrovni 95 €.


Internetové obchody naopak zohrávajú pri nákupe školských pomôcok u našich rakúskych susedov skôr minoritnú úlohu, ale ani tie netreba podceňovať. V tomto roku totiž vyhráva u tretiny spotrebiteľov vďaka veľkému výberu a priaznivým cenám práve online nákup. „Zo začiatku školského roka však profitujú predovšetkým zahraničné online obchody. U domácich online obchodníkov s ponukou týchto tovarov nakupuje na začiatku školského roka, podľa zistenia tohto prieskumu, len 9,5% rakúskych spotrebiteľov,“ potvrdzuje R. Will.

 

TOP 5 najpreferovanejších darčekov na začiatku školského roka

 

  • Písacie potreby (29%)
  • Školská taška, batoh (23%)
  • Oblečenie (23%)
  • Notebooky, priečinky, priečinky (21%)
  • Peračník (19%)

 

Najobľúbenejšia značka školských tašiek


V rámci Consumer Check boli predmetom zisťovania aj jednotlivé značky školských tašiek, najmä top, ako sú obľúbené. „Pokiaľ ide o ich popularitu na serveri idealo.at, prvenstvo patrí značkám Ergobag, Satch a Step by Step,“ vysvetľuje Veronika Bahr, Country Manager spoločnosti idealo Austria. Je zaujímavé, že kým školské tašky sú za najnižšiu cenu ponúkané najmä v auguste, väčšina z nich sa predá až vo februári.

 

Top 5 najobľúbenejších značiek školských tašiek v Rakúsku

 

  • Ergobag
  • Satch
  • Step by Step
  • DerDieDas
  • Herlitz

 

Top 5 najobľúbenejších značiek peračníkov v Rakúsku

 

  • Satch
  • Depesche
  • Ergobag
  • Coocazoo
  • Herlitz


Na rozdiel od školských tašiek sú peračníky najlacnejšie v rovnakom mesiaci, v ktorom sú najčastejšie kupované, a to v auguste. „Medzi najobľúbenejšie motívy školských peračníkov v roku 2020 patrili kone, topmodelky, autá, smajlíky a kvety,“ dodala V. Bahr.

 

Consumer Check realizuje rakúske obchodné združenie Handelsverband v spolupráci so spoločnosťou MindTake Research, jednou z popredných inštitútov pre online prieskum trhu v nemecky hovoriacich krajinách. V rámci tejto štúdie sú rakúski spotrebitelia v priebehu roka dotazovaní na 12 osobitných tém alebo udalostí v obchode. Od roku 2019 obchodné združenie Handelsverband pravidelne aktualizuje štúdiu Consumer Check o aktuálne čísla a údaje z veľkej rakúskej online platformy na porovnávanie cien idealo.at. So zhruba 180 miliónmi ponúk od viac ako 20 000 predajcov ponúka Idealo komplexný prehľad o domácom trhu.

 

redakcia
Zdroj: Handelsverband/ Consumer Check


Ilustračné foto: Pixabay.com

 

Video

V boji proti vírusom je úspešný UV ROBOT

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW