KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

Na Slovensku máme zaujímavé značky prírodnej kozmetiky

Pôsobí tu konkrétne asi tridsiatka domácich výrobcov prírodnej kozmetiky. Ich produkcia je od niekoľko tisíc predaných kusov ročne až po viac ako 100 tisíc kusov. Tržby sa pohybujú od niekoľko tisíc až do 1,4 milióna €.

 

slovenskakozmetika v

 

Často ide o rodinné firmy, ktoré začínali doma “v kuchyni,” no postupne sa počet ich zamestnancov rozrástol. Pre niektorých šlo o koníček, iní hľadali riešenia. Viaceré zo žien, ktoré sa pustili do výroby domácej kozmetiky, boli dokonca ocenené titulom Podnikateľka roka. Keďže ide o prírodnú kozmetiku, tieto firmy sa často snažia aj o koncept “zero waste” a svoje výrobky dodávajú do bezobalových obchodov. Pozrite si niekoľko najzaujímavejších hráčov v tejto oblasti, zoradili sme ich podľa výšky tržieb.

 

Soaphoria


Zakladateľkami značky sú sestry Rita a Bianka Bodnárové, ktoré s výrobou kozmetiky začali v roku 2013. Impulzom bolo ručne vyrobené mydlo, kúpené na dovolenke v Chorvátsku. Najprv sa výrobe venovali ako koníčku popri práci, no keďže trh s prírodnou kozmetikou bol v tom čase malý, pustili sa do toho naplno. Značka je známa napríklad telovým suflé, vyrábajú však aj pleťovú, vlasovú a dekoratívnu kozmetiku. Pred tromi rokmi uviedli na trh aj svoju ďalšiu značku Botanica Slavica. Zatiaľ, čo výrobky Soaphoria obsahujú aj suroviny exotického pôvodu, Botanica Slavica je namiešaná z lokálnych zložiek a extraktov. Sídlia vo Veľkých Kapušanoch.


Dulcia natural


Značku založili v roku 2014 Lucia Klebercová, Róbert Kleberc, Lucia Kipikašová a Lenka Buchananová, Spojili ich aj rodinné tradície bylinkárstva a mastičkárstva. Hoci uvažovali aj o výrobe džemov a čokolád, nakoniec zvíťazila kozmetika. Lucia Klebercová sa totiž na materskej pustila do výroby krémov, ktorými chcela vyriešiť svoj problém s pleťou. Po tom, čo množstvo z nich rozdala kamarátkam, spustili predaj. V súčasnosti vyrábajú pleťové, telové krémy, čistiace emulzie, mydlá, dezodoranty, výrobky pre ústnu hygienu, ale aj parfum. Sídlia v bratislavskej Rači.


Ťuli A Ťuli


Založili ju Lenka Špaldová Petrovičová so svojim manželom v roku 2015. Impulzom pre Lenku boli synove zdravotné problémy Mateja. Keď mal iba tri mesiace, prejavil sa u neho silný atopický ekzém. Keď mu lekári predpísali kortikoidné liečivá, rozhodla sa ho vyliečiť s pomocou prírody. Po tom, čo zbierala a vyvíjala receptúry vychádzajúce z prírodných surovín, sa pustila do jej výroby. V súčasnosti pre značku pracuje takmer celá rodina Petrovičovcov. V ich portfóliu je 150 prírodných produktov od detskej kozmetiky, cez prípravky na pleť a vlasy, repelenty až po prírodné esenciálne oleje, predávajú sa v 7 krajinách sveta. Sídlia v Malackách.

 

Ponio


Značku založila v roku 2011 Ivana Zuzinová, ktorá sa pokúsila vyrobiť si vlastné mydlo po tom, čo v Bratislave zatvorili obchod jej obľúbenej mydlovej značky. Najväčší úspech mali jej ručne vyrábané tuhé šampóny - šampúchy, vyrába aj krémy, prírodné mydlá, masážne kocky a dezodoranty. Sídlia vo Zvolene.

 

Mylo


Značku založila v roku 2013 Barbora Gažová po tom, čo jej kamarátka darovala knihu o výrobe mydiel tradičnými postupmi. Táto kniha ju tak uchvátila, že si sama začala vyrábať nielen mydlá, ale neskôr aj kozmetiku. Postupne zistila, že mi pomáha viac ako hociktorá iná kúpená v lekárni. V súčasnosti vyrába kozmetiku na tvár, vlasy, odličovanie, pleťové oleje a dokonca aj kozmetiku pre psov. Sídli v Bernolákove.


Ave natura


Založili ju v roku 2016 Milan Šustek a Tomáš Bednár, ktorí najprv chceli vyrábať produkty, ktoré budú môcť užívať všetci členovia rodiny. Do tímu ale vzali aj kvantového fyzika Ladislava Peša a biochemika Michala Molnára a priviedli na svet kozmetiku, ktorej účinky nazývajú biohacking. Účinné látky sa z nej podľa nich vstrebávajú priamo do buniek, kde zneutralizujú prebytočné voľné radikály a tie sa potom vylúčia z tela. Okrem kozmetiky vyrábajú aj výživové doplnky a čistiace prostriedky. Sídlia v Čadci.


Naomi BioCosmetics® 


Zakladateľka značky Martina Hadidom od roku 2012 dovážala na prírodné výživové doplnky z červeného kórejského ženšenu. Zákazníci sa však pýtali aj na ženšenovú kozmetiku. Keďže sa žiadnou z existujúcich nebola spokojná, rozhodla sa začať s vývojom vlastnej. Podľa nej totiž ani tie najdrahšie ženšenové krémy priamo z Ázie neboli prírodného pôvodu a nespĺňali tak ich podmienky. Spolu s manželom Petrom sú totiž vegáni. V roku 2014 začali s vývojom kozmetiky, v ponuke majú od pleťových krémov cez telové mlieka po šampóny. Suroviny pre svoju kozmetiku si aj pestujú, ich Biosad Svätý Peter patrí medzi dodávateľov reťazca Yeme. Sídlia v Bratislave.


Kvitok, pôvodne Navia


Zakladateľka značky Martina Dudová si už popri vysokoškolskom štúdiu chémie uvedomovala, s koľkými chemikáliami sa ľudia denne stretávajú. Rozhodla sa to obmedziť aspoň tam, „kde sa dá“ a pred viac ako 6 rokmi sa pustila do výroby vlastnej kozmetiky. Jej značka, pôvodne známa ako Navia, prešla koncom roka 2019 rebrandingom po tom, čo dostali od istej celosvetovo pôsobiacej spoločnosti výzvu na ukončenie používanie mena a loga, lebo sa to údajne podobalo na ich logo. Nakoniec sa rozhodli nebojovať, ale ustúpiť a zvolili si názov Kvitok ako východniarske pomenovanie pre kvietok. V súčasnosti vyrábajú pleťovú, telovú kozmetiku, tuhé šampóny, dezodoranty, repelenty, novinkou je rad Solution, ktorý spája prírodu, modernú vedu a tradičnú aromaterapiu. Majú certifikát Leaping Bunny - netestované na zvieratách. Sídlia v Humennom. (Poznámka: firma funguje na živnosť, tržby nemá zverejnené, ročne predá asi 15 tisíc výrobkov.


Liqoil


Značku založili v roku 2015 bývalí spolužiaci z biotechnológie, neskôr manželia Ivana Dokupilová a Martin Sák. Po narodení dieťaťa začali s výrobou unikátnych suchých olejov, ktoré na Slovensku nikto nevyrábal, dnes ponúkajú aj detskú, pleťovú a telovú kozmetiku. Na výrobu využívajú stroje. Sídlia v Moste pri Bratislave.

 

MALINNA°


Zakladateľ značky Jaroslav Stráňavský sa od roku 2010 zaoberá skúmaním interakcií a spracovania surových rastlinných olejov a prírodných solí, výrobou rastlinných extraktov a spracovaním esenciálnych olejov. Skúma vplyv výsledných zmesí na patogénne mikroorganizmy, na zdravie a dlhovekosť buniek, ich interakciu s imunitným systémom a schopnosťou regenerácie organizmu. Hoci pôvodne pracovali v oblasti umenia, s dcérou Dominikou Doniga založili kozmetickú značku v roku 2016 v rakúskom Innsbrucku, kde aj prvé produkty uviedli na trh. Vlani svoju výrobu presťahovali do bezodpadovej haly v južných Čechách. Okrem kozmetických a výživových doplnkov vyrábajú aj organické antibakteriálne kompletne biodegradovateľné čističe pod značkou Chistee a rastlinné boostre.


Včely sv. Ambróza


Založil v roku 2014 včelár Štefan Slezák, ktorý predtým pracoval u jedného z najväčších európskych výrobcov biopalív. Vyštudoval však finančníctvo v Spojených štátoch a pracoval aj ako bankár na Wall Street v New Yorku. Keď si uvedomil, že to nechce robiť do konca života, pustil sa aj s rodinou naplno do rodinnej včelárskej tradície. K medu, ktorý vyhral aj Great Taste Awards, neskôr pridal aj kozmetiku s použitím medu, propolisu a vosku. Vyrábajú krémy na tvár, telo, balzamy na pery, mydlo. Sídlia v obci Kechnec neďaleko Košíc.


Modrá púpava


Značku založili v roku 2013 súrodenci Peter Virostko a Elena Krátka, ktorá hľadala prípravok proti pigmentovým škvrnám. Natrafila na krém so slimačím sekrétom, ktorý na ne zafungoval. Bol však ťažko dostupný, relatívne drahý a obsahoval aj niekoľko zložiek, ktoré v prírodnej kozmetike nemajú čo hľadať. Tak vznikol nápad vyrobiť si vlastný. Momentálne ponúkajú nielen pleťové krémy, ale aj kúry, oleje, prípravky na čistenie pleti, balzamy na ruky, pery i nohy. Sídlia v Banskej Bystrici.

 

Martina Hilbertová
Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

 


Súvisiace články

 

 

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk