KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Kto sú víťazi Austrian Retail Innovation Awards 2021?

Rakúske obchodné združenie Handelsverband aj v tomto roku hľadalo inšpiratívne projekty, ktoré sa vyznačujú využitím výnimočných, inovatívnych technologických riešení. Víťazmi šiesteho ročníka odbornej súťaže Retail Innovation Awards sa stali jö Bonus Club, Hervis a Hornbach.

 

retail innovation award2021

  

 jö Bonus Club zahviezdil v kategórii „Najlepšie instore riešenie“

 

Jö Bonus klub prepracoval v jö & GO! aplikácii desaťročia starý pokladničný proces a od februára 2021 uľahčil svojim členom každodenné nakupovanie. Naskenovaním jö äpp sa súčasne iniciuje proces platby, a to ešte pred nasnímaním prvého produktu pri platení. Zákazník si len umiestni produkty na pokladničný pásový dopravník, nechá si naskenovať jö & GO! kód v jö aplikácii, zbiera Ös (= bonusové body), uplatní si poukážky a potom už len zabalí tovar a opustí predajňu bez ďalších úkonov, akým je hľadanie peňazí alebo platobnej karty. Jediným pohybom ruky, ukázaním jö & GO! kódu na mobilnom telefóne, používa obe funkcie súčasne - zákaznícku kartu aj platbu. Zákazník šetrí čas, vyhne sa zbytočnému stresu pri pokladnici a na konci celého procesu má úplne nový zážitok z nakupovania.

 

"Sme veľmi hrdí a teší nás, že sme pre našich členov jö klubu zaviedli inováciu vyrobenú v Rakúsku! Vďaka jö&GO! je nakupovanie nielen jednoduchšie a pohodlnejšie, ale poskytuje členom jö tiež každodennú výhodu," hovorí výkonná riaditeľská dvojica Hanna Maier a Mario Günther Rauch.

 

 

Hervis si odnáša najvyššie ocenenie v kategórii „Najlepšie online alebo mobilné riešenie“

 

Spoločnosť Hervis získala ocenenie za perfektnú kombináciu a prepojenie online a offline kanálov. Zákazníkom sú v súčasnosti prostredníctvom video hovorov k dispozícii technickí poradcovia v predajniach po celom Rakúsku. Hovory s nimi je možné zarezervovať online a sú určené pre otázky smerujúce z Rakúska alebo Nemecka. Počas digitálnych konzultácií získajú zákazníci v priebehu 15 až 45 minút komplexné informácie o produktoch aj odpovede na otázky športového zamerania. Ak si napríklad objednáte produktové poradenstvo na tému outdoor, môžete získať informácie o technických rozdieloch medzi oblečením, ktorá horská či turistická obuv je vhodná pre ktorú oblasť použitia, tipy a triky pre správnu starostlivosť a zaobchádzanie s nimi. Táto forma produktového poradenstva je dostupná aj pre iné športové okruhy, akými sú lyžiarska turistika, beh na lyžiach, skialpinizmus, cyklistika, ale aj fitnes a beh.

 

„Celý tím Hervis sa teší, že sme získali ocenenie Retail Innovation Award 2021 v kategórii „Najlepšie online riešenie“. Pre nás ako omnichannel priekopníkov v Rakúsku je toto ocenenie jasným potvrdením, že sme s našou digitálnou ofenzívou a prepojením online a offline nakupovania na správnej ceste. V rámci našej omnichannel stratégie ponúkame zákazníkom zároveň aj mobilný prístup k poradenským službám tímu Hervis v lokálnych predajniach po celom Rakúsku. Z nášho špičkového poradenstva a celej rady doplnkových služieb profitujú zákazníci v našich kamenných predajniach ale aj online, či už doma alebo na cestách,“ hovorí Joel Hornstra, vedúci medzinárodného projektového a procesného manažmentu HERVIS.


Oliver Seda, predseda predstavenstva Hervis Management, dodáva: " S našou konzistentnou omnichannel stratégiou dokazujeme, že úzke prepojenie všetkých kanálov je budúcou príležitosťou pre maloobchod: Pre Hervis je to jasná konkurenčná výhoda oproti online nakupovaniu, zároveň je to kľúčom úspechu aj pre kamenné predajne."

 

 

„Najlepšou omnichanel inováciou“ zaujala spoločnosť Hornbach

 

Porota ocenila digitálny omnichannel zákaznícky účet, ktorý navyše utvrdzuje prísľub spoločnosti v oblasti nízkych cien. Po nákupe sa v ňom archivujú všetky účtenky, a to či už zákazník nakupuje v e-shope alebo v kamennej predajni. Pokiaľ počas 30 dní od nákupu klesne cena zakúpenej položky, rozdiel bude klientovi pripísaný na zákaznícky účet a kredit môže využiť pri ďalšom nákupe. Zákazník má navyše nakúpené položky stále „v kapse“. Ak sa stane, že bude potrebovať dokúpiť niektorú z nich, nemusí si pamätať, ktorá to presne bola, jednoducho nazrie do svojho zákazníckeho účtu.


"Ocenenie v kategórii 'Najlepšia Omnikanálová inovácia' potvrdzuje našu priekopnícku úlohu v tomto odvetví. Na zákazníckom účte HORNBACH sa okrem online nákupov automaticky zaznamenávajú už aj všetky nákupy v kamenných predajniach. Toto inovatívne prepojenie medzi online a offline režimom dáva zákazníkom prístup k všetkým účtenkám, môžu z jedného miesta spravovať záručné reklamácie aj vratky tovaru,“ hovorí Michael Hyna, manažér elektronického obchodu v HORNBACH Austria.


Rainer Will z Retail Association uvádza: "Retail potrebuje nové nápady a inovatívne koncepty s potenciálom implementácie teraz, v čase koronakrízy, viac ako kedykoľvek predtým. Kvalita prihlásených projektov ukazuje, že rakúski maloobchodníci idú s dobou a digitalizáciou skutočne žijú."


redakcia
Zdroj: Austrian Retail Innovation Awards 2021


Ilustračné foto: Austrian Retail Innovation Awards 2021, archívy firiem

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk