Globus sa zmení. Plánuje aj maloformátové predajne v centrách
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 21. február 2017
Neprehliadnuteľnou premenou prechádzajú na susednom českom trhu hypermarkety Globus. Predajné plochy menia svoj vzhľad, pribúdajú nové vlastné kaviarne, rozširuje sa ponuka tovarov zdravej výživy. Niektoré formáty naopak Globus opúšťa.
Týka sa to predovšetkým samostatných baumarktov zameraných na sortiment pre dom, bývanie a záhradu. Zmeny v Globuse súvisia s najnovšou stratégiou rozvoja, ktorá počíta s rozširovaním najviac perspektívneho segmentu potravín.
Stratégia reťazca Globus sa tak zásadne mení. Prvou črtou je to, že spoločnosť sa rozhodla sústrediť na segment potravín. Dlhodobo chce posilňovať vnímanie značky Globus ako synonyma kvalitného a širokého výberu. Túto hodnotu chce budovať aj prostredníctvom vlastného spracovania mäsa, pekární alebo aj svojou a originálnou gastronómiou. Rovnako však aj budúcimi investíciami prúdiacimi napríklad do prestavieb reštaurácií a tiež do vlastných kaviarní.
Shop in shop
Cieľom je najnovšie mať v každom hypermarkete aj tzv. shop in shopy, oddelené predajné plochy so širokou ponukou tovarov zdravej výživy, ktoré zákazníci v hypermarketoch v súčasnosti len ťažko hľadajú. Takéto koncepty v súčasnosti už fungujú v Ostrave a v Prahe - Čakoviciach. „Máme za to, že široký sortiment zdravej výživy, kam patria BIO produkty, raw, vegánske, bezlepkové a bezlaktózové potraviny vo veľkých predajniach stále chýbajú. Zákazníci tak vo všetkých našich hypermarketoch nájdu po novom prehľadné oddelenia so všetkými týmito potravinami čo je dôležité - na jednom mieste,“ uvádza Jörg Bauer, konateľ spoločnosti Globus ČR.
Menšia predajná plocha
Ďalšou aktivitou, ktorá sa momentálne deje v predajniach značky Globus je redizajn. Menia sa interiéry reštaurácií Globus, najnovšie aj samostatné kaviarne, ktoré sa tešia veľkej obľube. „Pokročili sme aj v rokovaniach ohľadne nových konceptov menších predajní v centrách miest. O ich otvorení aktuálne rokujeme s príslušnými úradmi a počas tohto roku chceme otvoriť prvú pilotnú predajňu,“ hovorí J. Bauer. Zákazníci však aj naďalej nájdu vo všetkých fungujúcich hypermarketoch (15) oddelenia s nepotravinárskym tovarom od auto moto doplnkov, cez základnú údržbu a starostlivosť o domácnosť až po sezónny sortiment – záhradný nábytok, camping alebo grilovanie.
Baumarkty zanikajú
V rámci stratégie posilňovania nových konceptov sa rozhodol Globus neprevádzkovať tri svoje baumarkty, ktoré sa nachádzajú v Pardubiciach, Chomutove a v Brne. Dve z týchto nehnuteľností predá Globus záujemcom z oblasti predaja nábytku a z oblasti hobby predaja.
„Získané financie z predaja nehnuteľností investujeme do rozvoja nových konceptov, renovácie hypermarketov a moderných technológií, ktoré uľahčia a zefektívnia zákazníkom nakupovanie,“ špecifikuje J. Bauer a dodáva: „V tomto roku plánujeme napríklad spustiť mobilnú aplikáciu ScanGo, ktorá spoločne s inteligentným telefónom dokáže nahradiť skener. Kompletnou premenou prejde hypermarket Praha Čierny Most. Zákazníci v Pardubiciach sa zasa môžu tešiť na Café Globus a v Opave bude zmodernizovaná reštaurácia Globus."
„Tretí Baumarkt, brnenský, Globus zrekonštruuje a prenajme ako obchodný dom rôznym maloobchodným značkám a reštauráciám. Dobrou správou pre Brno je aj to, že získa miesto hobbymarketu ďalšie multifunkčné obchodné centrum. To pod jednou strechou ponúkne viacero aj špecializovaných predajní a prevádzky služieb," vysvetľuje J. Bauer.
Samoobslužné nakupovanie
V roku 2016 Globus mohutne investoval napríklad do vybavenia všetkých svojich hypermarktov technológiou samoobslužného nakupovania Scan&Go, otvoril ďalšie kaviarne Café Globus a spustil e-shop Vinotéka Globus s pestrým sortimentom vín. „Chceme aby sa u nás zákazníci cítili dobre a k tomu smerujeme akékoľvek naše úsilie,“ dodáva J. Bauer.
Pripravil: dk
Zdroj a foto: Globus