Digitalizácia naštartuje vaše podnikanie

V súčasnosti zo všetkých strán počúvame o digitálnej transformácií a potrebe firiem sa prispôsobiť. Z vlastných skúsenosti viem, že mnoho slovenských firiem nevie ako na to a najmä, čo ich to bude stáť. Jedno je však isté, slovenské firmy sa digitalizácii nevyhnú. Je tak len na vás, ako veľmi dovolíme digitalizácii posunúť naše podnikanie vpred.

 

Počas mojich pracovných ciest som zistil, že v mnohých slovenských firmách absentuje digitálna stratégia, ako by mala ich spoločnosť po tejto stránke fungovať. Neraz sa stretávame aj s malou podporou manažmentu firiem, ktorí majú nejasnú predstavu o ekonomickom prínose digitalizácie a sú presvedčení o vysokých počiatočných nákladoch. Čoraz častejšie sa však ozývajú od nich otázky aj ohľadne ochrany osobných údajov a deficite štandardov pre digitalizáciu.

 

Mnoho firiem si totiž neuvedomuje, že digitálna transformácia nie sú len náklady, alebo „nevyhnutné zlo“. Skôr opačne. Výsledkom digitalizácie je znižovanie nákladov, rast efektivity a tržieb. A nehovoríme len o digitalizácii dokumentov v papierovej podobe. Pod digitalizáciou rozumieme aj elektronizáciu vnútropodnikových procesov. Vďaka odbúraniu zaužívaných pracovných stereotypov dokážete zdokonaľovať plánovanie, urýchliť cestu produktu od vývoja k zákazníkovi. Nezanedbateľná je otázka optimálneho využívania kapacít a zjednodušenie logistiky obehu dokumentov. Aj vďaka tomu dokážete zabezpečiť rast kvality produktov a znižovanie chybovosti. Podľa môjho názoru nejde o nezanedbateľné výhody a benefity. Pre mnohé firmy digitálna transformácia umožní orientovať sa na produkty a služby s vysokou pridanou hodnotou a väčšou personifikáciou tovarov. Rast podielu na trhu v rozhodujúcich produktových segmentoch sa tak bude konať najmä cez inovácie. Tie sa stávajú ústrednou zložkou ďalšieho úspechu v podnikaní nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.

 

Niekedy sa stretávam s názorom, že digitálna transformácia sa danej firmy netýka. Opak je však pravdou. Digitálna transformácia sa dotýka celého radu procesov vo firmách. Nie je to totiž len o jednej oblasti. Proces digitalizácie je najviac vidieť najmä v riadení firemných dát, financiách, správe dokumentov, ochrane a bezpečnosti, vnútropodnikovej komunikácii, či interakcie so zákazníkmi. Tam všade viete byť efektívnejší, rýchlejší a bezpečnejší ako doteraz. Nemenej dôležitou oblasťou je samotný vývoj a inovácie produktov a služieb, logistika, ľudské zdroje, ale aj výrova a príprava výroby.

 

Moje odporúčanie smerom ku digitálnej transformácii je veľmi jednoduché. Staňte sa „ťahúňmi“ v oblasti digitálnej transformácie. A je pritom jedno či pôsobíte v potravinárskom, alebo automobilovom priemysle. Vďaka tomu budete schopný získať konkurenčné výhody a získať dôležitý náskok vo svojom odvetví, ktorý sa prejaví vo vašom ďalšom úspešnom podnikaní.

 

Tomáš Zverbík, ECM Business Consultant, Konica Minolta Slovakia

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk