Pre zákazníkov je dôležitejší aj stav tovarových zásob

tovarove zasobyPodľa výsledkov IBM  štúdie o spotrebiteľskom správaní, existujú výrazné rozdiely v očakávaniach spotrebiteľov a v ich reálnom správaní, pri interakcii s online obchodmi.


IBM štúdiu o správaní spotrebiteľov vydal IBM Institute for Business Value. Vychádza z výsledkov štvoročného prieskumu realizovaného na vzorke viac ako 110 tisíc respondentov v 19 krajinách sveta. Štúdia odhalila viacero zaujímavých tendencií. V prvom rade to, že spotrebiteľom aktuálne trendová kombinácia možnosti online nákupov a nakupovania v kamenných predajniach vyhovuje a prijímajú ju mimoriadne pozitívne. Napriek tomu, že až 43 percent z dopytovaných spotrebiteľov v prieskume uviedlo, že preferujú online nákupy, len 29 percent z nich zrealizovalo posledný nákup práve na internete.

 

Ochota lokalizovať sa

 

V niektorých produktových kategóriách, ako sú napríklad odevy pre mládež, alebo interiérové doplnky dosahuje rozdiel medzi percentom ľudí, ktorí tvrdia, že preferujú nákupy online a tými, ktorí reálne nakupujú online až 20 percent. To môže byť pre internetových obchodníkov správnym signálom, že majú príležitosť zapracovať na svojej ponuke. Prieskum sa zameral aj na ďalšie oblasti. Tak napríklad zatiaľ čo 42 percent ľudí v prieskume uviedlo, že sú ochotní zdieľať prostredníctvom mobilných zariadení svoju polohu, reálne je ochotných poskytnúť lokalizačné údaje dôveryhodným online obchodníkom len 28 percent spotrebiteľov. V štúdii sa ďalej uvádza, že existujú značné rozdiely aj v tom, čo zákazníci od predajcov na internete dostávajú, v porovnaní s tým, čo očakávajú. Až 60 percent spotrebiteľov dopytovaných v prieskume uviedlo, že je pre nich dôležité vedieť, či disponuje obchodník tovarom, ktorý si práve prezreli.

 

Žiadané individuálne ponuky

 

Rovnako dôležité je pre 46 percent dopytovaných, či pracovníci obchodu pomocou mobilných zariadení aktualizujú stavy reálnych zásob tovaru na sklade. V tejto oblasti je evidentný dramatický posun. Na porovnanie, ešte pred rokom promptnú aktualizáciu tovaru na sklade považovalo za dôležitú len šesť percent spotrebiteľov. Pre rastúci počet spotrebiteľov je ďalej dôležité, aby im internetoví obchodníci ponúkali individuálne akciové ponuky. Keď sa však prihlásia na odber reklamných ponúk, neočakávajú, že budú dostávať len štandardnú ponuku v podobe reklamných letákov. Až 41 percent zákazníkov online obchodov v prieskume uviedlo, že uprednostňujú zasielanie personalizovanej ponuky vygenerovanej na základe ich nákupnej histórie v danom online obchode.

 

Pripravil: dk
Zdroj: IBM
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk