Ženy búrajú mýty o pive

pivo1Nielenže sme národom pivárov, ale podľa výsledkov aktuálneho celoslovenského prieskumu pivo obľubujú aj ženy. Pije ho až 80 % opýtaných respondentiek nad 18 rokov.


Nežné pohlavie pri konzumácií alkoholických nápojov ostáva naďalej nežné. Slovenky totiž pri svojom výbere uprednostňujú ľahšie alkoholické nápoje, ako je pivo a víno. Slovenské ženy sa pritom vždy zaujímajú o to, čo jedia a pijú, vrátane piva. Väčšina má dostatok informácií o surovinách, z ktorých sa pivo vyrába. Chceli by ale zistiť, ktoré pivo sa hodí k akému jedlu a tiež aké rôzne druhy piva na svete existujú. Slovenky preferujú podľa zistenia prieskumu svetlé pivo (53,3%), následne tmavé pivo (23,1%) a radler (15,3%) má u nich svoje pevné miesto. Pitie piva je u väčšiny z opýtaných žien normálnou záležitosťou a dajú si ho, kedykoľvek naň majú chuť.

 

Čo prieskumy nepotvrdili

 

Existujú a dokonca roky pretrvávajú rôzne mýty a tvrdenia, týkajúce sa piva. Jednoznačne najväčším pivným mýtom medzi Slovenkami je, že sa z neho priberá. Súhlas s týmto tvrdením vyjadrilo až 72 % z celkového množstva opýtaných žien. Faktom ostáva , že ak sa pivo konzumuje v rozumnej miere, môže byť súčasťou vyváženého životného štýlu. Pivo obsahuje menej kalórií ako väčšina alkoholických nápojov. Na ilustráciu - sto mililitrov piva (4 % alkoholu) má 34 kalórií, rovnaké množstvo bieleho vína (11,8 % alkoholu) obsahuje 74 kalórií a pri tom istom množstve červeného vína (13 % alkoholu) ide dokonca o 80 kalórií.Väčšina zo slovenských žien vie, že pivo je vyrobené z prírodných surovín (necelých 90 % odpovedí) a dokonca pomáha tráveniu (potvrdilo takmer 90 % žien).Obľúbený mužský argument o z piva rastúcich prsiach, sa u žien nepotvrdil - až 42 % vyjadrilo jednoznačný nesúhlas s týmto tvrdením. Nestotožňujú sa ani s názorom, že by sa pivo nehodilo na spoločenské príležitosti a podujatia.

 

Ako sa zisťovalo

 

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu realizovalo prieskum „Vzťah slovenských žien nad 18 rokov k pivu ako nápoju", formou kvantitatívneho štandardizovaného dotazovania v štvrtej dekáde roka 2014. Cieľom prieskumu bolo zistiť postoje a názory Sloveniek ohľadne piva, zvyklosti súvisiace s pivom a spoločenské vnímanie jeho konzumácie. Oslovená vzorka pozostávala zo žien starších ako 18 rokov, pričom 93,5 % účastníčok prieskumu bolo vo veku18 – 45 rokov.

 

Pripravila: jk
Zdroj: Slovenské združenie výrobcov piva a sladu
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk